Havas Worldwide Prague

Copyright © 2016 HAVAS.
All rights reserved

Prosumer Report

Pýcha a předsudek: Změna myšlení v době nejistoty

Nový Prosumer Report je venku. Tento průzkum nese název Pýcha a předsudek: Změna myšlení v době nejistoty.

Ve světě poznamenaném krizí a nejistotou se lidé obracejí směrem k hodnotám a symbolům minulosti. Spíše než na globalismus, dostupnost, rozmanitost a další moderní ideály, se zaměřují na to, co dobře znají. Oporou i útěchou se jim tak stává fenomén vlastenectví a jeho fanatičtější sourozenec, nacionalismus.

Stáhněte si v angličtině nový Prosumer Report ZDE.

.

Éra obav z jídla

V únoru 2016 se Havas Worldwide spojil s výzkumnou agenturou Market Probe International na zmapování 11 976 mužů a žen ve věku 18+ na 37 trzích, aby prozkoumali ty, co nejvíce ovlivňují mínění a spotřebu ostatních - tzv. Prosumers.

Podívejte se na výsledky výzkumu zaměřeného na jídlo s názvem Eaters Digest - The Future of Food ZDE.

Gilles Bérouard

Managing Director for Havas Worldwide Europe, CEO for Havas Worldwide New Europe

Gillesova pětadvacetiletá kariéra v marketingovém a komunikačním poradenství byla doplněna úspěchy v podnikání, obchodním růstu a podnikových vzestupech. V roce 2000 se Gilles stal ředitelem Euro RSGC pro východní Evropu, rozpoznal obchodní příležitosti a dosáhl úctyhodného růstu, z 300 talentů působících v 5 zemích na 1300 talentů ve 14 zemích. Před svým lokálním angažmá Gilles v roce 1994 založil a stále řídí agenturu Havas Worldwide v Praze. Pod jeho vedením se agentura rozrostla z počátečního tříčlenného týmu na největší agenturu na trhu, od roku 2007 pak na číslo 1 mezi společnostmi zabývajícími se integrovanou komunikací a jeho úspěchem bylo, když společnost vyhrála titul Agentura roku pojedenácté v řadě, titul Nejkreativnější agentura potřetí v řadě a navíc titul Agentura desetiletí v profesní soutěži Effie.

Michal Vlasák

Co-Managing Director Havas PR Prague

Michal působí na českém PR trhu od roku 2003, předtím se PR věnoval v rámci svého studia na Fakultě sociálních věd UK v Praze a Fakultě humanitních studií UK.

Zkušenosti získal i na straně médií, když pracoval jako editor a reportér v nejprodávanějším českém deníku MF Dnes i v jednom z nejnavštěvovanějších zpravodajských serverů iHNed.cz. Jako account manager v agenturách T.T.V. Public Relations a MediaTrust Communications získal zkušenosti při řízení PR projektů pro řadu klientů: Tipsport, Veletrhy Brno, Makro Cash & Carry, TV Óčko a další.

V Havas PR pracuje od dubna 2007 a od té doby vedl komunikační projekty pro Komerční banku, Avion Shopping Park, Českou asociaci koučů, Toyota Peugeot Citroën Automobile, Porsche Inter Auto CZ, Sdružení automobilového průmyslu,TNT Express a další.

Martin Pavlíček

Co-Managing Director Havas PR Prague

Martin má více než deset let zkušeností z různých pozic v korporátní komunikaci na straně klientů. Vystudoval bakalářský titul v oboru Mass Media and Communication a magisterský titul  v oboru PR and Professional Communication z University of New York in Prague. Před několika lety dokončil na stejné škole i MBA studium v oboru marketingu. Během své kariéry zastával následující pozice: 

Ředitel firemní komunikace společnosti UPC Česká republika (2014) a Unipetrol, a.s. (2011 – 2013), kde byl zodpovědný za celý komunikační mix.

Mluvčí a manažer sociálních médií ve společnosti ČEZ, a.s.(2008 – 2011), kde byl zodpovědný za vstup firmy do oblasti sociálních médií a řízení nejrůznějších komunikačních oblastí.

Specialista interní komunikace ve společnosti ČEZ, a.s. (2005-2008), zodpovědní za kampaně interního marketingu, projektovou komunikaci a rozvoj a implementaci nástrojů interní komunikace.

PROSUMER REPORT - hashtag nation

Seznamte se se Selfie generací: insight z nejnovějšího Prosumer Reportu

Dny rebelství bez příčiny jsou pryč. Dnešní mladí lidé jsou hackeři, ne revolucionáři, více se zajímají o postupné směřování změn než o odmítání autorit. Co to ​​znamená pro marketéry? Zařadili jsme do výzkumu více než 10.500 lidí po celém světě. Stáhněte si kompletní zprávu a  podívejte se na výsledky průzkumu na následujícím odkazu: www.prosumer-report.com

.

Nový spotřebitel a ekonomika dělení

70% lidí z 10,574 dotázaných po celém světě věří, že nadměrná spotřeba dokonce přivádí naši planetu a společnost do ohrožení.  Polovina říká, že by mohli spokojeně žít bez mnoha věcí, které vlastní.  A dvě třetiny si dávají za předsevzetí, že se alespoň jednou za rok zbaví nepotřebných majetků.

V právě uveřejněné správě nazvané „Nový spotřebitel a ekonomika dělení“, agentura Havas Worldwide zkoumá přicházející vlnu tzv. „chytřejšího“ spotřebitelství, která slibuje výraznou změnu našich ekonomických modelů a rolí, jež jsou značky očekávány sehrávat.

.

Poznejte náš skvělý team

Celý video zážitek najdete ZDE

Eda Kauba

Eda Kauba - Chief Creative Officer

Eda Kauba vystudoval Grafickou průmyslovku Hellichova a Fakultu žurnalistiky Univerzity Karlovy. Než nastoupil do Euro RSCG, nyní HAVAS, pracoval osm let jako kreativní ředitel v pobočce britské reklamní agentury Saatchi and Saatchi, kde byl členem mezinárodního týmu pracujícího v Londýně na značkách Toyota a P&G. Stojí za úspěšnými kampaněmi, které získaly řadu kreativních cen i cen za efektivitu: T-Mobil “Tarifová epidemie”,  Besip “Nemyslíš-zaplatíš”,  Kofola “Když ji miluješ, není co řešit”, ČHV “Nikdy nevystřelená kulka”, KB “Personifikace produktů”. V agentuře nyní vede více jak dvacetičlenný tým kreativců. Byl mnohokrát členem porot zahraničních reklamních festivalů: Eurobest, ADC of Europe, Golden Drum a dalších. Předsedou poroty se stal na festivalu Art Directors Club of Europe v Barceloně, Zlatý Klinec v Bratislavě, Red Apple v Moskvě. Je nositelem několika desítek zahraničních cen za kreativitu – Cannes Lion, New York Festival, Eurobest, Epica, Golden Drum, Shark Awards a dalších. V roce 2010 dostal od Art Directors Club Czech Republic cenu za osobní přínos české reklamě a stal se jednou z nejrespektovanějších osobností českého reklamního průmyslu.

Monika Hubner

Senior Brand Director

Monika pracuje v reklamě víc jak 15 let. V roce 2006 nastoupila do Havas WW Prague, kde dostala  zpočátku na starost new business. Mezi její specializaci patří zejména kreativní strategické plánování a management klientů z oblasti FMCG a telekomunikací. V minulosti například působila jako regionální ředitelka (16 zemí) pro rozvoj a koordinaci FMCG značek z oblasti personal care a potravin. V současné době řídí tým, který se zaměřuje zejména na doručování efektivních komunikačníh řešení s důrazem na ROI, a to jak pomocí taktických kampaní,,tak především dlouhodobých marketingově komunikačních konceptů. Monika má zkušenosti s uváděním nových značek na lokální i mezinárodní trhy, stejně jako s re-positioningem, jejich omlazováním a budováním jejich lokálního brand porfolia. Monika věří, že to na čem opravdu záleží a co přináší úspěch jejím klientům, je úzký vztah založený na nadšení pro značku, vzájmené důvěře a chuti dosáhnout společného vítězství.

.

Millenials: generace Challenger

Tato zpráva poskytuje vhled do světa dnešních dospívajících a mladých dospělých, generace tak velké a vlivné, že slibuje změnit způsob, jakým žijeme, pracujeme a komunikujeme.


Kompletní zprávu si můžete stáhnout zde: http://www.prosumer-report.com/blog/category/millenials/

.

Posun genderových rolí: jsou ženy novými muži?

Tato zpráva poskytuje pohled na vývoj postojů k genderu a jeho vnímání v „post-feministickém“ světě a na to, jak se muži a ženy vyrovnávají s pokračujícím stíráním genderových rolí.


Kompletní zprávu si můžete stáhnout zde: http://www.prosumer-report.com/blog/category/gender/

.

New Paths to Purchase

Tato zpráva se zabývá nerovnoměrným přechodem od e-komerce k m-shoppingu v souvislosti s tím, jak se spotřebitelé v digitálním prostředí dostávají o krok dál. Rok 2001 byl pro Havas Worldwide klíčový: Byl to rok, kdy jsme začali sledovat rozvíjející se skupinu lidí, které nazýváme Prosumers. Tito inteligentní a aktivní nakupující patří mezi nadšené osvojitele nových technologií a mají náskok v používání nově dostupných digitálních nástrojů, čímž získávají výhodu v maloobchodě.


Kompletní zprávu si můžete stáhnout kliknutím na tento odkaz: http://www.prosumer-report.com/blog/category/digital-and-the-new-consumer/

Ondřej Fiala

SENIOR BRAND DIRECTOR

Ondřejova kariéra v reklamním průmyslu trvá již od roku 2001 a od této doby pracuje pro Havas International, přičemž během práce v agentuře ještě zvládl vystudovat Univerzitu Karlovu v Praze. V posledních šesti letech vedl divizi finančních služeb jako Senior Brand Director s odpovědností za bankovnictví, pojišťovnictví a řízení vztahů s klienty jako Komerční banka, Česká pojišťovna a Modrá pyramida. Ondřej úspěšně vybudoval silný vztah se všemi svými klienty a vytvářel kampaně, které vyhrávaly zlaté ceny na soutěži Effie v mnoha kategoriích a při mnoha příležitostech. Ačkoli je toto v současnosti jeho hlavní náplň práce, pracoval Ondřej i se širokou škálou klientů z automobilového průmyslu (Citroën, Peugeot), FMCG (Bongrain) a retailu (Delvita). Také se dobře vyzná ve všech reklamních disciplínách, má výrazně strategický přístup a specializuje se na repositioning a rebranding velkých značek, přičemž má zkušenosti s tuzemskými i mezinárodními značkami.

.

COMMUNITIES AND CITIZENSHIP: Redesigned for a New World

Who has the most power to effect change today? If you think it’s the world’s political leaders, you’re in the minority. According to our latest global study, the single greatest agent of change is “the people, empowered by social media.” It’s part of a shift that is seeing the responsibility for solving our most pressing challenges shared not just by the world’s governments, but also by citizen-consumers and businesses.

See more...

Creative Business Idea

Creative Business Ideas®

Velké myšlenky vítězí. Zatnou drápy do unikajících nápadů a už se nepustí. Explodují a zasáhnou své okolí. Mění lidské myšlení i konání. A v době, kdy už pouhé bezmyšlenkovité opakování nepřitahuje pozornost, o zákaznické věrnosti ani nemluvě, mají tyto myšlenky dostatečnou sílu, aby se na nich dalo postavit podnikání a značka.

Tvrdá konkurence, nasycené trhy a zhýčkaní zákazníci vedou k tomu, že každý podnik musí neustále bojovat o pozornost a přízeň. Takto nově vymezené hřiště vytváří prostor pro budování skutečných a dlouhodobých vztahů s klienty. Proto chceme přicházet s nápady, které přesvědčí klienta o tom, že vztah se značkou musí budovat aktivně on sám, ne naopak. Věříme principu Creative Business Ideas® a jsme mu oddaní.

Our health

„MOJE TĚLO, MOJE JÁ, NAŠE PROBLÉMY: ZDRAVÍ A WELLNESS V MODERNÍ DOBĚ“

Na základě globálního průzkumu vzorku 7213 dospělých v 19 zemích světa odhalila naše studie u poučených spotřebitelů revoluční přístup ke zdraví a má výrazné dopady na značky a trhy.

See more...

Social Business Ideas™

Social Business Ideas™

Dva současné trendy s největším dopadem na podnikání jsou společenská odpovědnost a sociální média. Ještě před současnými výkyvy v hospodářství směřovaly podniky k větší společenské zodpovědnosti. V novém hypertransparentním světě mohou lidé o firmě či zavedené značce zjistit cokoli a sdílet to s kýmkoli, rychle a bez omezení. Sociální média dávají lidem moc podpořit firmy, které jsou společensky odpovědné, a trestat ty, které činí opak. Pravidla chování k zákazníkům se změnila. Podnikání potřebuje nové myšlení a nový směr, který umístí společenskou odpovědnost do jádra obchodní strategie. My tento způsob myšlení nazýváme Social Business Ideas™, protože přináší pozitivní dopady jak na společnost, tak na ziskovost firem. Inspirujeme se na místech, kde se společenská odpovědnost a sociální média stýkají. Jsou to myšlenky obsahující originální a přínosné podněty pro firmu, které řeší společenské potíže, doléhající na spotřebitele. Silné Social Business Ideas™ se stávají výzvou pro celou firmu i všechny rozhodující osoby uvnitř i mimo organizaci. Spojují dva výrazy: „společenský“ a „podnikání“, které se v minulosti potkávaly jen výjimečně. Pro budoucnost jsou však zásadní.

Prosumer Report on the digital era

ZPRÁVA INFORMOVANÉHO SPOTŘEBITELE O DIGITÁLNÍ ÉŘE

Průzkum „Digitální život“ se zabývá životem v posttechnologické éře – v čase, kdy se digitální technika natolik integrovala do našeho každodenního bytí, že už nadále nepředstavuje „budoucnost“. Poskytuje nám příležitost vytvořit novou vizi budoucnosti, v jejíž dosažení můžeme doufat.

Brand Momentum

Brand Momentum

Brand Momentum je nástroj, který využívá zkušeností z oblasti politických voleb, v nichž kandidáti, kteří jsou vnímáni jako vůdci, často dostanou hlasy nerozhodnutých voličů. A přesně takto můžeme nahlížet i na značky.

Sledováním měnícího se vývoje klienta a konkurenčních značek, včetně měření dynamiky a důvěry, jsme schopni vytvářet daleko efektivnější strategické plány a připravit se na výzvy a příležitosti, které před námi stojí.

Prosumer Report – Aging

ZPRÁVA INFORMOVANÉHO SPOTŘEBITELE – STÁRNUTÍ: PŘEKONÁNÍ KULTU MLÁDÍ

Globální studie Havas odhalila široce rozšířené mýty o stárnutí.

Během posledních let lidská populace překročila 7 miliard obyvatel planety. A není to jenom tím, že se rodí více dětí, ale i tím, že lidé s námi zůstavají déle. Ve skutečnosti se odhaduje, že 6,9 % světové populace je ve věku 65 a více let. Tato rapidně narůstající populace starších lidí bude mít silný dopad na obchodníky v různorodých oborech, jako jsou finance, zdravotnictví, automobilový, potravinářský nebo nábytkářský průmysl.

Decipher

Decipher

Decipher (dešifrace, dešifrování) je metodika, kterou jsme založili na poznatcích sémiotiky: studia vizuálních a verbálních znaků a kulturních narážek. Používáme ji k dekódování předchozí a stávající komunikace uvnitř cílových kategorií značky, abychom identifikovali naléhavé změny a dokázali na ně reagovat. Použitím této patentované metodiky kontinuálně nalézáme nové podněty, a to nám pomáhá najít neotřelá řešení.

Prosumer Pulse

Prosumer Pulse

Lidé mluví o značkách. V Havas Worldwide jsme identifikovali vhodnou skupinu spotřebitelů, kteří často mluví o značkách a kteří mají vliv na výběr značky u jiných spotřebitelů. Tyto osoby nazýváme poučenými spotřebiteli. Náš výzkum ukazuje, že co si tito muži a ženy myslí, cítí, říkají a kupují dnes, což je dobrou indikací toho, kam se mainstream spotřebitelů pohne během dalších šesti až 18 měsíců. Tep poučeného spotřebitele nám dovoluje průběžně nahlížet na globální kvalitativní studie zahrnující desítky tisíc spotřebitelů z celého světa a umožňuje nám předpovídat změny postojů a chování dříve než všem ostatním.