Havas

Vánoční reklamy v nebývalé době


Pandemie nadále silně ovlivňuje naše životy. Navzdory tomu se jedna věc nezměnila: láska k vánočním reklamám. Rok 2020 byl nejistý a bezprecedentní, přesto maloobchodníci pokračovali v hledání způsobů, jak vydělat na lásce spotřebitelů k těmto svátečním dnům. Jaké byly naše oblíbené vánoční kampaně roku 2020?

John Lewis: malá gesta laskavosti

Vánoční reklama Johna Lewise ve Velké Británii podle mnohých lidí signalizuje začátek předvánočního období. Očekávaná kampaň britského maloobchodníka se zaměřila na laskavost, empatii a velkorysost inspirovanou náladou ve společnosti. Cílem kampaně bylo navíc vybrat 4 miliony liber pro dvě charitativní organizace: FareShare, která pomáhá lidem trpícím nedostatkem potravin, a Home-Start, poskytující podporu rodičům. John Lewis vyzval své zákazníky, aby po vzoru kampaně věnovali trochu lásky. Mohli tak učinit několika možnými způsoby: poskytnutím charitativního daru, zakoupením jednoho z produktů kampaně, z něhož bude 100 procent výtěžku darováno, přispět pomocí své věrnostní karty nebo obdarovat někoho v nouzi ve svém okolí.

 

Největší dárek Xfinity

Vzhledem k tomu, že pandemie nám bere rodinné okamžiky a my si uvědomujeme, jak moc nám na nich záleží, společnost Xfinity – poskytující telefonické služby – vydala speciální vánoční reklamu, ve které se objevil Steve Carrell jako Santa snažící se představit si, které dárky mohou lidi rozveselit: „Po roce, kterým jsme právě prošli, to obvyklé dárky prostě neřeší.“ Například pokud elfové přijdou s metodou, jak zabalit nejpříjemnější okamžiky života do krabice – od rodinné koulovačky až po vůni, když babička vaří oblíbené jídlo. Kampaň zobrazuje vesnici Santa Clause jako fungující komunitu: Santa svolává své elfy prostřednictvím videokonferencí nebo FaceTime, drony nakládají sáně – příklady, jak technologie dokáží lidi spojit navzdory sociálnímu odstupu.

 

Intermarché: „Do posledního dechu“

Francouzský Intermarché se vrátil na scénu se svým typicky dlouhým střihem. Kampaň „Až do posledního dechu“ vyzdvihuje neocenitelnou práci zdravotníků. I když se v ní o pandemii téměř nemluví, kampaň nese silné poselství naděje a vděčnosti.

 

Spolupráce zvyšuje vánoční náladu

Co-op ve Velké Británii se zaměřuje na malá gesta laskavosti v rámci svého okolí. Hlavními představiteli jsou dva skuteční malí hoši z Leedsu, bratři, kteří mají za úkol zlepšit lidem náladu zpěvem „Round Are Way“ od Oasis před obchodem Co-op. Připomíná, že bez ohledu na to, jak mohou být tyto Vánoce jiné, zítra přijde nový den a my máme vždy šanci něco ve svém okolí změnit.

 

V Tescu v roce 2020 neexistuje žádný seznam prohřešků

Po roce plném problémů, práce z domova, zákazů cestování, domácí školní docházky, potíží s nakupováním… potřebuje každý přestávku. V Tescu vás na seznam prohřešků mohlo dostat cokoli, od práce doma v pyžamu až po hromadění toaletního papíru, jenže všechny tyto „covidové hříchy“ se nepočítají, protože po roce, na který chce každý zapomenout, přišel čas dopřát si.

 

Sainsbury’s, rodinná pohoda

Mnoho loňských vánočních reklam se zaměřilo na téma rodin, protože lidé věděli, že covidová omezení ovlivní jejich plány na oslavy. S reklamou od Sainsbury’s se každý ztotožní, zaměřuje se na vzpomínky, které se s Vánoci pojí, poskytuje nostalgické ohlédnutí, ale zároveň poskytuje pocit optimismu a skutečné rodinné pohody.

 

Udržitelný postoj od IKEA v Rusku a Dánsku

Švédský maloobchodní gigant je proslulý svou angažovaností v oblasti životního prostředí i ekologickými marketingovými strategiemi. V návaznosti na tuto linii IKEA pro sváteční kampaně v Rusku a Dánsku nabádala k nevyhazování zbylého jídla. Reklamy z obou zemí – velmi filmově zpracované – nám připomínají, že sváteční hostina nemusí být poznamenána plýtváním a přehnaným požitkářstvím.

h/commerce

Not just a store –
an adventure

h/commerce

Nákup místních produktů drží nad vodou lokální dodavatele


Look for "Advertisement" for example, to find a response
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání
Havas