Havas

Pýcha a předsudek: Nové myšlení ve věku nejistoty


Reflexe agresivních amerických voleb, strach a nacionalismus jsou hlavními tématy po celém světě, říká aktuální studie Havasu

Protiimigrační nálady a ekonomická nejistota dominují na Západě, v rozvíjejících se zemích prudce narůstá patriotismus.

Z nové studie agentury Havas vyplývá, že diskuse na téma „my versus oni“, která má svůj původ v antagonistických kampaních vedených Donaldem Trumpem a Hillary Clintonovou, se rychle šíří po celém světě. V situaci, kdy více než 5 milionů syrských uprchlíků muselo opustit své domovy, kdy se oslabená Evropská unie snaží vzpamatovat po vítězství brexitu a kdy skoro denně dochází k teroristickým útokům, je důvěra v lidi a v budoucnost na historickém minimu.

 Češi jsou hrdí a spíše hrdí na svou zemi pro její historii, kulturu a hodnoty, z čehož vyplývá, že jsou pyšní na minulost. Současným trendům příliš nedůvěřují. Na druhé straně, s názorem, že se Česká republika ubírá špatným směrem, souhlasí a částečně souhlasí 42 % Čechů. V případě nutnosti zavedení krajních opatření pro zajištění vyšší bezpečnosti by 78 % Čechů podpořilo návrh o zákazu vstupu imigrantů ze zemí, které poskytují zázemí teroristům.

Zpráva nazvaná „Pýcha a předsudek: Nové myšlení ve věku nejistoty“ vychází z poznatků online průzkumu, do kterého se zapojilo téměř 12 000 mužů a žen starších 18 let z 37 zemí celého světa. Mezi hlavní zjištění patří:


  1. Nejen občané západních států, jak se často předpokládá, jsou pyšní na svou zemi. Vlna novovlastenectví zaplavuje jak rozvíjející se, tak tradiční státy. 70 % lidí na celém světě souhlasí s tvrzením „Jsem pyšný na svou zemi“ a nejvíce pýchy pak cítí tyto země:
  • Kambodža (97 % souhlasí)
  • Laos (96 % souhlasí)
  • Saúdská Arábie (94 % souhlasí)
  • Indie (93 % souhlasí)
  • Myanmar (91 % souhlasí)
  • Spojené arabské emiráty (88 % souhlasí)
  • Kolumbie (87 % souhlasí)
  • Filipíny (86 % souhlasí)
  • Austrálie (85 % souhlasí)
  • Čína (77 % souhlasí)

  1. Jak potvrdil brexit, lidé mají větší důvěru v minulost než v budoucnost, a to hlavně kvůli globální finanční krizi. Na otázku, proč jsou lidé hrdí na svou vlast, byla úspěšná ekonomika nejméně významným aspektem přispívajícím k národní hrdosti v 29 z celkového počtu 37 zemí, ve kterých průzkum probíhal. Itálie (3 %), státy bývalé Jugoslávie (4 %)
    a Argentina (5 %) patří mezi nejvíce nespokojené země. Na druhé straně pak občané Singapuru (71 %), Německa (55 %) a Indie (45 %) projevují nejvíce optimismu ohledně budoucí ekonomické situace své země. Není žádným překvapením, že jen 20 % obyvatel Velké Británie je pyšných na ekonomiku své země a pouhých 31 % Američanů má důvěru v budoucnost americké ekonomiky.

  1. Celosvětově 45 % lidí věří, že jejich země se vyvíjí správným směrem, a stejné procento lidí podporuje zavedení krajních opatření pro zajištění vyšší bezpečnosti. Jak naznačuje i prezidentská kampaň Donalda Trumpa, 35 % Američanů by podpořilo zákaz vstupu imigrantů ze zemí, které poskytují zázemí teroristům. Mezi prvních deset států, jejichž obyvatelé by podpořili podobný zákaz, patří:
  • Česká republika (78 %)
  • Rusko (72 %)
  • Estonsko (64 %)
  • Turecko (62 %)
  • Litva (61 %)
  • Laos (54 %)
  • Indie (50 %)
  • Francie (47 %)
  • Německo (46 %)
  • Belgie (46 %)

„Atmosféra krize znamená v komunikačním průmyslu nejistotu pro manažery i klienty. Pesimistické nálady mají negativní vliv na spotřebu i na investice do firem. Společným zájmem značek je zmírnit toto napětí, což následně pomůže ekonomice. Na úrovni jednotlivých značek pak budou ty nejnápaditější značky definovat sama sebe jako bezpečný přístav v této bouři nebo jako symbol stability v nepřátelském světě,“ říká Gilles Berouard, CEO Havas Prague.


Prosumer Report

Prosumer Reports je řada publikací agentury Havas. Cílem je sdílet s veřejností informace a postřehy, včetně individuálních výzkumů, přes síť vlastních agentur a klientských společností. Zprávu s českými údaji najdete v příloze e-mailu.

Pro více informací: http://mag.havas.com/prosumer-report/pride prejudice/

Meaningful Connections

Vstoupili jsme do éry ohleduplné spotřeby, říká studie agentury Havas

Prosumer report
Lifestyle

Magazín Charger: digitální lifestyle

T-MOBILE
Society

Festival pro celou rodinu. Nálepka nenálepka

Prague Pride

Look for "Advertisement" for example, to find a response
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání
Havas