Havas

Nejkrvavější kampaň


Existují nemoci, o kterých nemáme ani tušení, přitom pro někoho můžou být otázkou života a smrti. Patří mezi ně i vzácná onemocnění krve. Všichni slyšeli o zhoubné leukémii, o které je zmínka už v černobílé komedii Světáci, ale co taková polycytémie nebo myelodysplastický syndrom? Jak se poznají a jak se dají léčit?


Podobných diagnóz, které stěží dokážeme vyslovit, jsou přitom desítky. Cílem naší edukační kampaně ale nebylo naučit lidi spoustě latinských názvů. Chtěli jsme zvýšit jejich zájem o to, jak krev vlastně funguje a co se děje, když jí něco chybí. Vytvořili jsme proto dlouhodobý koncept, jehož ústředním bodem se stal měsíc září – Měsíc zdravé krve.

Krev představujeme jako obdivuhodný systém a životadárnou tekutinu. Mluvíme o jejích vlastnostech a odhalujeme nečekané souvislosti. Víte třeba, odkud se berou krvetvorné buňky, které dokážou zachránit život? A tušíte, že kostní dřeň může během života měnit barvu?


Zapojili jsme nemocnice a hematologická centra, kam jsme pozvali veřejnost na workshopy, diskuse a přednášky o krvi. Lidé si mohli prohlédnout laboratoře, podívat se na kostní dřeň pod mikroskopem, nechat si zkontrolovat krevní obraz. Zaujali jsme je i netradičními formáty, jako třeba 3D samolepkou na podlaze hematologického centra. Lidé se díky ní mohli podívat „dovnitř“ žíly a takovou fotku s nadšením sdíleli na sociálních sítích.

Všech akcí se v průběhu září zúčastnilo přes tisíc lidí a další statisíce jsme oslovili prostřednictvím médií. Tím jsme založili novou tradici, takže letos proběhl už třetí ročník této úspěšné kampaně.

Society

Ruku na srdce

Novartis
Česko do toho

Místo činu: rodina

Opavia
Česko do toho

Mazlíčci 21. století

T-MOBILE

Look for "Advertisement" for example, to find a response
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání
Havas