Online marketing z garáže
Největší IT firma světa vznikla v garáži jako projekt dvou studentů. K těmhle kořenům se Google vrátil v rámci svojí dlouhodobé iniciativy „Pomáháme Česku růst“, když rozjel projekt Digitální Garáž.
Na téhle platformě se mohl každý zadarmo zlepšit v online marketingu a být díky tomu úspěšnější na internetu. Kampaň se soustředila na malé a střední podniky, živnostníky a studenty, kterým ukazovala, že Google není jenom vyhledávač, ale může jim pomoct vyrůst. Tým Havas PR zajistil skvělou publicitu a také díky ní se na online platformu přihlásilo během prvních pěti měsíců od spuštění deset tisíc lidí.
Digitální Garáž se skládá z víc než stovky lekcí rozdělených do 26 témat. Lidé se mohou třeba naučit, jak rozjet vlastní e-shop, jak si natočit propagační video nebo získat fanoušky na Facebooku. Výuka probíhá formou krátkých videí, na které navazuje kvíz ověřující nabyté znalosti. Všechno je přizpůsobené i úplným začátečníkům v oblasti IT a marketingu.
PR kampaň vypíchla téma, jak české firmy využívají internet pro byznys, a velebila ambasadory z řad úspěšných podnikatelů, co zabodovali díky internetu. Nedostatek digitálních dovedností jsme prezentovali jako brzdu dalšího rozvoje Česka.
Později se ve spolupráci s českými univerzitami přidaly i offline kurzy, takže se nakonec díky Googlu proškolilo přes 50 000 Čechů a Češek. Výzkum mezi podnikateli, kteří absolvovali Digitální Garáž, potvrdil pozitivní dopad projektu: 85 % z nich prohlásilo, že účast byla přínosná pro jejich podnikání a polovina dostala na vylepšený marketing kladné reakce od zákazníků.