Nejenom obchod,
ale zážitek


Kamenné obchody ještě nejsou mrtvé. Jejich pojetí se vyvíjí a každá značka si musí najít cestu, jak do nich přivést své zákazníky.


Sdílejte:

Návyky spotřebitelů se také vyvíjejí, a společnosti proto hledají způsoby, jak novým změnám přizpůsobit také své prodejny. Někteří prodejci se rozhodli zdokonalit možnosti pro „click and collect“ nebo „drive“, a přeměnit tak své prodejny v distribuční centra. Nike se vydala cestou „omnikanálových“ nákupních zážitků ve svých „Houses of Innovation“, které se nacházejí ve větších městech. První evropský „House of Innovation“ byl otevřen minulý rok v Paříži.

Některé značky posouvají své koncepty ještě o krok dál a „zážitky“ povyšují rovnou na „pobyty“, což jim dává více času na plné zapojení klientů do celého spektra sdílených, pohlcujících, a hlavně nezapomenutelných zákaznických zkušeností.

Vans přináší zážitky z komunit skateboardistů do Los Angeles

Nejnovější vlajková loď značky Vans v centru Los Angeles je vhodným příkladem nového směru zaměřeného na zážitky, kdy se design kamenných obchodů mění. Prodejna se dá využít jako prostor pro eventy, zatímco její design a výzdoba vzdávají poctu místní komunitě i skateboardistům. Prodejna předvádí díla lokálních umělců i místních skateových značek (Baker, WKND, Girl nebo Alva) spolu s kolekcí Vans Pro Skate Collection. Druhé patro slouží pro pořádání přednášek, výstav a workshopů.

Tento přístup připomíná koncept lifestylových prodejen, které byly v roce 2017 zpopularizovány prodejnou „Today at Apple“. V neposlední řadě navázala značka partnerství se dvěma nevládními organizacemi, aby mohla pomáhat místní komunitě, a do zbrusu nového obchodu najímá lidi, kteří byli v minulosti bez domova, nebo mladistvé ze sociálně znevýhodněných rodin.

Canada Goose v Torontu

Oděvní společnost Canada Goose je známá silně pohlcujícími zážitky pro zákazníky ve svých prodejnách. Nejnovější koncept, který byl otevřen v Torontu, nemá dokonce žádné zásoby produktů. Namísto nich ale poskytuje spoustu zimních zážitků, které umožňují vyzkoušet si bundy značky Canada Goose například v zasněžené místnosti, kde teplota klesá až na -12 °C.

Lululemon v Chicagu

Zážitková prodejna společnosti Lululemon v Chicagu je nejen obchodem s restaurací, ale nabízí také prostor pro meditaci a jógu, což je chytrý způsob, jak přimět zákazníky, aby vyzkoušeli produkty během exkluzivních lekcí cvičení, kde mohou poznat výhody technického cvičebního vybavení Lululemon.

Pop-up hotel od Nutelly

Trend obchodů postavených na zážitcích bude rozhodně nadále vzrůstat. Některé značky rozšiřují koncept obchodu až do zážitkové destinace a poskytují pobytové zážitky.

Nutella letos otevřela svůj první pop-up hotel, pouhé tři měsíce poté, co Taco Bell zavřel svůj v Palm Springs. „Hotella Nutella“ přivítala tři soutěžní výherce a jejich hosty na třídenní pobyt od 10. do 12. ledna.

Muji Hotel Ginza

Japonská značka pro domácnost a životní styl Muji otevřela po Shenzenu a Pekingu nový hotel v rušné tokijské čtvrti Ginza. Kromě místa na přespání nebo odpočinek je Muji Hotel Ginza obřím vlajkovým obchodem a také nejnovějším příkladem maloobchodníka, který spojuje retailové koncepty pohostinství a zážitků s cílem vylepšit zkušenosti svých zákazníků.


Sdílejte:
h/commerce

Rychlé uvedení na trh bylo pro společnost Zalando zásadní

Zalando Lounge
h/commerce

Svět podle Amazonu

h/commerce

Alibaba – sofistikovaný ekosystém

h/commerce

Povědomí o uhlíkové stopě mění naše priority

h/commerce

Nejnovější trend v retailu – nakupovatelný obsah

h/commerce

Boj proti nadprodukci: přechod k šetrnosti


Zadejte např. "Havas Prague" a hledejte ve výsledcích.
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání