Koronakrize sjednocuje komunity a malé podniky
Malé podniky patří k těm, kdo jsou nejvíce zasaženi koronavirem. Mnohé z nich se proto snaží získat podporu v rámci svých místních komunit, které jim jdou naproti.
Lokální restaurace v Dánsku před krachem zachraňují „Kreativní milovníci jídla“ společně s technologickými vývojáři. V Kodani, Malmö a Helsingborgu během 12 hodin vytvořili stránky s digitálními dárkovými vouchery místních restaurací. Vouchery přispívají k obratu restaurací během lockdownu a uživatelé je mohou využít, jakmile krize skončí.
Podobná iniciativa byla zahájena ve Francii, kde web Save our Shops umožňuje zákazníkům nakupovat vouchery malých restaurací a obchodů s oblečením.
Malý start-up se zakázkovými fotoslužbami ve Spojených státech se rozhodl rozjet projekt, který jej zachrání před krachem a zároveň udrží nad vodou i další místní podniky.
„Keep your city smiling“ je internetová platforma, která zobrazuje balíčky s produkty firem z různých měst (Los Angeles, Seattle, Portland, San Francisco) a nabízí jim podporu při boji s koronavirem. Iniciativa dodává zboží přímo spotřebitelům bez obchodního prostředníka a pomáhá tak malým společnostem se zviditelnit.
Actions like these were undertaken in many other countries around the world. It helps the owners to continue to pay their employees and bills, and the users can look forward to a cosy afternoon in their favourite café.