Secondhandová móda získává na popularitě


Trh s nošeným oblečením a přeprodejní platformy jsou na vzestupu. Přeprodejní společnost ThredUp a analytická firma Global Data předpovídají, že přeprodejní trh bude mít do roku 2023 hodnotu 51 miliard dolarů (oproti 24 miliardám dolarů v roce 2018).


Sdílejte:

Díky přeprodejním platformám, jako jsou Vinted, Depop, Vestiaire Collective nebo The RealReal, je přeprodej oblečení z druhé ruky vnímán jako něco běžného. Tento trend začíná ovlivňovat i další sektory, jako například kosmetiku (s aplikacemi Gambit a Poshmark) nebo dokonce luxusní značky.

Nový trend nutí společnosti přehodnotit svůj postoj vůči přeprodejním kanálům. Pro novou generaci již není prioritou vlastnit mnoho věcí. V souladu s konceptem cirkulární ekonomiky je opětovný prodej nejrychleji rostoucí kategorií v módě i jiných sektorech.

Tržiště Vinted

Vinted, který operuje již v 11 evropských zemích a má 22 milionů uživatelů, se stal největším internetovým C2C trhem pro secondhandové oblečení v Evropě. Společnost Vinted nedávno získala 140 milionů dolarů, čímž se stala první litevskou společností ohodnocenou na miliardu dolarů. Za úžasným úspěchem platformy stojí uživatelsky přístupný UX a jednoduché vyhledávací funkce. Kombinuje koncept hledání pokladu jako v klasických second-handech s nádechem personalizace, čímž uživatele neodradí, ani když zrovna nenajdou produkt ve své velikosti nebo oblíbené barvě.

The RealReal × Burberry

The RealReal je jednou z největších platforem na světě, na kterých se přeprodává luxusní zboží. Luxusní značky si začínají uvědomovat potenciál přeprodejních platforem, jelikož ekologický přístup těchto platforem bojuje s fast-fashion a je navržen tak, aby prodloužil životnost designů luxusních značek.

Společnost Burberry se spojila s The RealReal, aby oslavila tradiční řemeslo výroby oblečení určeného k dlouhodobému nošení. Cílem obou společností je propagovat udržitelnější budoucnost módy prostřednictvím programu, který zákazníkům umožní prodávat a nakupovat kousky Burberry přes The RealReal a na oplátku jim bude nabízen exkluzivní osobní zážitek z nakupování ve vybraných obchodech Burberry.

 

Nošené zboží značky Patagonia

Společnost Patagonia otevřela svůj second-hand v Boulderu ve státě Colorado. Outdoorová značka známá svou angažovaností pro ekologickou módu se rozhodla otevřít svůj první kamenný obchod, kde prodává nošené oblečení ze svého programu Worn Wear zaměřeného na oblečení z druhé ruky.

Program Worn Wear umožňuje zákazníkům obchodovat se svým nošeným oblečením nebo náčiním značky Patagonia. Mohou je přeprodat přes e-mail nebo za ně v prodejnách dostat kredit. Všechny produkty se před prodejem nejprve zkontrolují a vyčistí. Tento program je součástí úsilí společnosti Patagonia o oběhové hospodářství. Do roku 2025 chce být tato firma uhlíkově neutrální.

 

ThredUp × Macy’s × J.C. Penney

ThredUp je americká internetová platforma, známá jako největší internetový second-hand v Severní Americe. Společnost navázala partnerství za účelem prodeje použitého oblečení v obchodech Macy’s a J.C. Penney. Nabídka zahrnuje výběr dámského oblečení a kabelek z druhé ruky od společnosti ThredUp. Tradiční retail nachází nový potenciál mírně použitých produktů a využije jej k naplnění očekávání zákazníků a rozšíření nabídky.


Sdílejte:
h/commerce

Rychlé uvedení na trh bylo pro společnost Zalando zásadní

Zalando Lounge
h/commerce

Svět podle Amazonu

h/commerce

Alibaba – sofistikovaný ekosystém

h/commerce

Povědomí o uhlíkové stopě mění naše priority

h/commerce

Nejnovější trend v retailu – nakupovatelný obsah

h/commerce

Boj proti nadprodukci: přechod k šetrnosti


Zadejte např. "Havas Prague" a hledejte ve výsledcích.
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání