Budoucnost je teď
Náročná doba v souvislosti s pandemií koronaviru se podepsala nejen na spotřebitelích, ale i na obchodních značkách. Přestože jsou některá vládní opatření postupně rušena, spotřebitelé se obávají budoucnosti a touží se posunout dál.
Průzkum, který na konci dubna 2020 zorganizovala společnost Pew, zjistil, že převážná většina Američanů (71 %) pravidelně vypíná zprávy, v nichž se hovoří o pandemii.
Další průzkum, provedený společností Mitto na 7 000 respondentech, ukázal, že 41 % spotřebitelů je připraveno, že se značky ve svých newsletterech budou zabývat jinými tématy, než je covid-19. (Adweek)
Maloobchodníci ukazují nadějnou budoucnost
Firmy, které si během krize získaly důvěru svých zákazníků, přicházejí s obrazy nadějné budoucnosti i ve svých spotech. Například nová reklama maloobchodní společnosti Intermarché ukazuje frontu zákazníků, kteří natěšeně stojí přede dveřmi. Kampaň s pozitivním duchem byla spuštěna v období obnovení rodinných setkání.
Čas na ujištění a pojištění
Průměrná ztráta příjmu 11 milionů Francouzů, kteří jsou v současně době nezaměstnaní, je 216 eur. Tato částka je zároveň ekvivalentem průměrného rozpočtu na nákup běžné francouzské domácnosti.
Ve spojení s tímto poklesem zahájil jeden z největších francouzských supermarketů E. Leclerc novou kampaň a vytvořil národní program na ochranu rozpočtů rodin. Program představuje řadu konkrétních opatření, která mají francouzským spotřebitelům pomoci vyrovnat se s ekonomicky komplikovanými okolnostmi. Prvním z takových opatření bylo zmrazení cen u 12 600 základních produktů značky E. Leclerc.
Svůj program společnost E. Leclerc podpořila novou kampaní vytvořenou kreativní agenturou BETC, která vzdává hold všem zákazníkům a jejich vynaloženému úsilí, jako je vaření tří jídel denně, sportování s tím, co je po ruce, práce z domova nebo třeba stříhání vlasů podomácku. To vše bylo podpořeno motivační zprávou: „Snažíte se už týdny, počítejte, že uděláme ještě něco navíc.“
Jak krize ovlivnila slevy
Jednou z hlavních otázek v oblasti retailu je, zda navýšit slevy a zbavit se přebytečného zboží, nebo naopak nechat ceny stejné a zachovat marže. Zatímco diskontní ceny jsou stabilní nebo nižší, globální maloobchodníci rozšiřují nabídku zlevněných produktů. Propagace a slevy jsou jedním ze způsobů, jak nalákat zákazníky do obchodu. Maloobchodníci však musí najít rovnováhu mezi lákáním nakupujících a dodržováním pravidel, jako jsou rozestupy apod.