Jak technologie přetváří módní retail


V módním sektoru se museli přizpůsobit současné situaci více než kdekoli jinde. Museli vymyslet nové a inovativní způsoby, jak předvést aktuální kolekce.


Sdílejte:

TikTok holds its own fashion month

While fashion shows are perturbed due to social distancing, TikTok wants to establish itself as a major digital channel for the luxury sector alongside historical social networks. TikTok is moving to fill the void with its very own online fashion month and has announced that it is partnering with luxury giants like Louis Vuitton or Saint Laurent to bring users a series of live-streamed runway shows, exclusive drops, capsule collections, styling tips and even an after party. Brands are constantly looking for new ways to reinvent the fashion industry and TikTok is progressively establishing its position as a go-to place for fashion and style.

Vzestup virtuálních showroomů

Virtuální showroomy jsou tu a jsou připraveny obratem změnit svět módy online. Značka Diesel představila Hyperoom, novou generaci prodejní platformy. Virtuální prostor je navržený podle showroomu v Miláně a zákazníkům poskytuje emocionální zážitek v online prostředí.

Návštěvníci Hyperoomu se mohou pohybovat ve virtuálním prostoru a prohlédnout si zboží ve 360stupňovém zobrazení. Kliknutím na produkt se otevře okénko s informacemi a otočnými obrázky. Diesel se zaměřil na vysoce kvalitní multimediální prezentaci, aby vynikly jeho charakteristické džínové produkty.

Spuštění nové platformy přichází v době, kdy se svět módy snaží naplnit očekávání zákazníků bez možnosti fyzického kontaktu. Luxusní pařížská značka Balmain ohlásila otevření virtuálního showroomu, kde si lidé mohou prohlédnout celou novou kolekci, a dokonce i postavičku Oliviera Rousteinga, designéra značky, který návštěvníky provede virtuální kolekcí.

Virtual showrooms

Luxusní francouzská značka Dior odhalila 6. července 2020 svou novou kolekci, AW2021 Haute Couture, na digitální výstavě. V 16:30 greewichského času Dior živě streamoval poetický film režiséra Mattea Garroneho, který kompletní kolekci představil.

Dior digital showcase

Nové možnosti, jak si vyzkoušet oblečení

Gucci odhaluje nový způsob zkoušení bot pomocí Snapchat AR filtru. Tento měsíc společnost Snap Inc. funkci odstartovala a Gucci je první značkou, která ji využívá. V aplikaci luxusní značky mohou zákazníci nově využít filtr, který digitálně promítá boty Gucci na nohy zákazníka. Pomocí tlačítka „koupit nyní“ si je může zákazník rovnou zakoupit. Značka Gucci také ve spolupráci s režisérem a vizuálním umělcem Harmony Korinem sponzorovala Snapchat Spectacles, limitovanou edici brýlí vybavených kamerou.

Gucci AR Shoe Try On

Aplikace značky Zoot spustila v Praze novou službu, která zákazníkům umožňuje objednat si taxi, které přiveze domů zboží k vyzkoušení. Taxíky navštíví zákazníky během jednoho dne a budou dodržovat všechna nezbytná hygienická opatření, aby byli řidiči, povrchy i oblečení čistí.

Zoot Taxi

Startup specializující se na tělesné míry (Bold Metrics) ohlásil vývoj aplikace Contactless Fit. Díky umělé inteligenci pomůže značkám vybrat pro zákazníky správnou velikost oblečení podle tvaru jejich těla a velikosti.

Zákazníci odpovědí na 4–6 otázek a aplikace od Bold Metrics jim pomocí osm let sbírané datové databáze a nejlepšího strojového učení předpoví správnou velikost. Contactless Fit je první aplikací od Bold Metrics na trhu, která napodobuje nakupování v kamenných obchodech a umožňuje zákazníkům najít správnou velikost oblečení, aniž by si jej museli vyzkoušet.

Bold Metrics

Facebook se chopí příležitosti od Amazonu

Facebook učinil další krok k obchodování na sociálních sítích a představil novou funkci nazvanou Facebook Shops, která umožňuje menším prodejcům proměnit své profily na sociálních médiích v digitální internetové obchody.

Prodejci si na Facebooku mohou vytvořit digitální výlohu, která jim umožní prezentovat se na Facebooku a Instagramu a také komunikovat se zákazníky přes WhatsApp, Messenger a instagramové zprávy.

Facebook Shops umožňuje obchodníkům nahrát své katalogy na facebookové platformy a zároveň uvádí možnost Live Shoppingu – prodávání produktů živě prostřednictvím live streamů s influencery.
Facebook Shops posiluje menší podniky tím, že jim umožňuje online prezenci. A zároveň urychluje využití nákupních funkcí, které byly v posledních letech poskytovány Amazonem, na Facebooku.

Gamin – žhavá novinka mezi platformami pro módní značky

Během pandemie se do virtuálního světa nahrnuly módní značky a jedním z nejžhavějších módních spotů je virtuální zvířecí vesnice v nintendové hře Animal Crossing: New Horizons. Společnosti jako Net-a-Porter, Gucci, Dior a Burberry využívají funkce, která lidem umožňuje oblékat své avatary do vybraných oblečků.

100 Thieves – organizace zaměřená na životní styl a e-sporty, jejíž oblečení se velmi těžko shání – se rozhodla zveřejnit celou svou kolekci ve hře. Šílenství po značkových skinech a avatarech ve hře je tak intenzivní, že Animal Crossing zaznamenává vzestup influencerů specializujících se na módu v Animal Crossing. Jejich instagramový účet, Animal Crossing Fashion Archive, představuje nejlepší módní kousky ze hry.

Tento zájem o digitální módu přichází v době, kdy pandemie stále více nutí celý módní průmysl, od fashion weeků po photoshooty, aby se přesunul do online prostředí. Nejpopulárnější videohra během lockdownu se stala novým domovem pro milovníky módy, což jen potvrzuje zrychlení trendu gamifikace v módním průmyslu.

Berlínská módní organizace, Reference Festival, posouvá potenciál módy v Animal Crossingu ještě o krok dále virtuální přehlídkou avatarů Animal Crossing, oblečených do looků aktuální sezóny, inspirovaných značkami Loewe, Prada a GmbH.

Pinterest zavádí AR, umožňující vyzkoušení před zakoupením

Platforma sloužící zejména pro inspiraci v lednu 2019 uvedla novou funkci „Try On“. Pomocí technologie Lens od společnosti Google umožňuje uživatelům hledat v aplikaci více než jen inspiraci. Nově si mohou vyzkoušet například různé odstíny produktů od značek, jako je Estée Lauder, Sephora, Neutrogena nebo Lancôme.

Díky nové funkci „see similar looks“ si mohou uživatelé virtuálně vyzkoušet produkty, které na Pinterestu najdou. Looky si uživatelé mohou i uložit na svůj profil.

Nová funkce pomáhá uživatelům Pinterestu objevovat různé looky a produkty a zároveň snižovat obavy ze zakoupení produktů, které si nemohli předem vyzkoušet. Podle studie od eMarketer byl Pinterest první sociální sítí užívanou k objevování a nakupování produktů. Američtí uživatelé Pinterestu tuto možnost měli už v roce 2018.

AR funkce od firmy GOAT umožňuje „zkoušet“ nejžhavější novinky mezi teniskami

S téměř 20 miliony uživateli se GOAT stal globální destinací pro internetové obchodování s autentickými teniskami. Společnost umožňuje nahlédnout na vybrané tenisky v rozšířené realitě, která uživatelům umožňuje sladit je s osobním stylem.

Ti mají díky AR možnost si prohlédnout materiály a textury bot ve velkém detailu. Dostupné modely patří mezi ty nejexkluzivnější, což ocení zejména nadšenci do tenisek. Výhody pro zákazníky jsou okamžité: mohou si vyzkoušet ty nejvzácnější a nejžádanější tenisky pouhým zamířením telefonu na svá chodidla.

„Inovace produktů byla vždy integrální součástí naší firmy. Jelikož naše předešlé technologie rozšířené reality sklidily úspěch, věděli jsme, že Try-On musíme nabízet naší komunitě,“ řekl Daishin Sugano, spoluzakladatel a CPO skupiny GOAT. Nová funkce obohatila kulturu tenisek tím, že předvádí ty nejvzácnější tenisky na světě, jako jsou například Air Jordan „Undefeated“, které stojí 23 000 dolarů, a zákazníci dokonce mohou vyzkoušet, jaké by to bylo mít je na sobě.

Apple vyvíjí nakupování v rozšířené realitě

Apple právě představil aktualizaci svého nástroje Quick Look, který uživatelům iPhonu umožňuje vyzkoušet si produkty v AR a koupit je přímo přes AR platformu. Apple Quick Look debutoval v roce 2018, ale s omezenou funkčností. Maloobchodníci, jako jsou Wafair a HomeDepot, mohli nahrávat nálepky a 3D modely produktů, aby si je uživatelé mohli prohlédnout v prostředí rozšířené reality.

Nejnovější aktualizace přináší plynulejší zážitek, při kterém uživatelé již nemusí opustit obrazovku Quick Look a vrátit se na web prodejce, aby si daný produkt mohli koupit; nová funkce nyní umožňuje rychlý nákup prostřednictvím Apple Pay přímo v aplikaci. Umožňuje také vyhledat nejbližší kamenný obchod a kontaktovat zákaznickou linku.

Podobně jako nástroje AR zaměřené na služby od společnosti Google, i Apple mění retail pomocí AR technologií, které vylepšují zákaznickou cestu a usnadňují nakupování.


Sdílejte:
h/commerce

Rychlé uvedení na trh bylo pro společnost Zalando zásadní

Zalando Lounge
h/commerce

Svět podle Amazonu

h/commerce

Alibaba – sofistikovaný ekosystém

h/commerce

Povědomí o uhlíkové stopě mění naše priority

h/commerce

Nejnovější trend v retailu – nakupovatelný obsah

h/commerce

Boj proti nadprodukci: přechod k šetrnosti


Zadejte např. "Havas Prague" a hledejte ve výsledcích.
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání