Inovace: Jak přilákat zákazníky v době covidové


Evropané mají stále větší obavy z nakupování v kamenných obchodech a prodejci jsou nuceni hledat nové a inovativní způsoby, jak přilákat zákazníky.


Sdílejte:

70 % britských spotřebitelů
se necítí při nakupování v obchodě dobře

58 % Italů
se od konce karantény vyhýbá návštěvám obchodů

49 % Francouzů
se od konce karantény vyhýbá návštěvám obchodů

 

Covid-19 nutí tradiční prodejce k inovacím

Kvůli pandemii koronaviru začalo mnoho zákazníků nakupovat potraviny online. Kamenné obchody se proto snaží vylepšit své e-shopy, aby zákazníkům vyšly vstříc. Snahou je také adaptovat se na tento nový trend, který bude pravděpodobně přetrvávat i po skončení pandemie.

Schwarz Group, majitel řetězců Lidl, získal jednu z největších online platforem v Německu, real.de, kde se prodává vše od oblečení až po potraviny.

 

Prodejce sportovních potřeb Decathlon představil v Belgii nový koncept s názvem Decamobile. Jedná se o přestavěný dodávkový vůz, který nyní slouží jako prodejní a objednávací místo.

Zákazníci v Antverpách měli možnost si v Decamobilu vyzkoušet různé sportovní vybavení. „Půl milionu obyvatel Antverp se účastnilo našeho výzkumu, který ukazuje, že u 15 % starších lidí je během pandemie méně pravděpodobné, že budou navštěvovat kamenné obchody,“ tvrdí Mathieu Renier ze společnosti Decathlon. „Žádali, aby obchody přijely za nimi, tak jsme tady.“

Pracovní tým z Decamobilu bude také pořádat workshopy, během kterých se zákazníci naučí, jak opravovat svá kola. Koncept zavedou i v dalších vlámských obcích. 

 

Podobný koncept dorazil i do Nizozemska, kde se Blokker rozhodl navštěvovat zákazníky ve svém „sousedském autobusu“. Jedná se o autobus, který umožní Blokkeru prodávat své zboží celý den v jakémkoliv nizozemském okresu.

Naplňování požadavků v postcovidové společnosti

Francouzská pobočka společnosti Decathlon se pozastavila rovněž nad otázkou jízdy autobusem, která u řady lidí vyvolává obavy z možného přenosu viru.

Společnost Decathlon představila nový projekt „Decathlon Rent“, krátkodobé předplatné pro půjčování kol bez jakýchkoliv závazků. Princip je jednoduchý. Uživatelé si mohou zapůjčit kolo s předplatným za 15 eur měsíčně. Předplatné se dá kdykoliv zrušit na webových stránkách Decathlonu. Zapůjčené kolo je navíc pojištěné proti krádežím a poruchám.

Analýza firmy IFOP dle vyhledávaných termínů na největší online obchodní platformě ve Francii Leboncoin ukázala, že poptávka po kolech stoupá. Půjčovna kol od společnosti Decathlon bude nejprve testována v Paříži a Lyonu, a pokud si povede dobře, rozšíří se po celé Francii.

Nová partnerství řeší nárůst poptávek po e-shopech s potravinami

Online rozvoz jídla dohnal tradiční prodej a stal se klíčovým zdrojem příjmu během pandemie. Krize podnítila vznik nového typu partnerství mezi tradičními maloobchody a kdysi konkurenčními start-upy, jako jsou Deliveroo, UberEats, JustEat nebo Glovo, specializovanými na dovážky z restaurací.

Dodávka potravin prostřednictvím těchto platforem se stala nejlepším řešením pro mnoho supermarketů, které se potýkaly s dosud neznámou poptávkou po e-shopech s potravinami.

Podle společnosti Uber Eats se dovoz potravin prostřednictvím jejich platformy v porovnání s únorem zvýšil v březnu o 59 % napříč Evropou, kdy se státy uzavřely do lockdownů při boji s koronavirem.

Ve Francii uzavřela společnost Uber Eats partnerství s jedním z největších supermarketů v celé zemi, společností Carrefour. Cílem je pomoci Pařížanům, aby k nim potraviny, toaletní potřeby a čisticí prostředky doputovaly v průměrné dodací lhůtě do 30 minut.

 

Ve Velké Británii se společnost Deliveroo spojila s Aldi, Marks & Spencer, Co-Op, Morrisons a McColl’s, zatímco ve Francii s Monop a řetězcem pařížských večerek Franprix. V Polsku poskytuje diskontní prodejna Biedronka potraviny ve spolupráci se společností Glovo, stejně jako španělský Dia Supermarket.

Ve Velké Británii začalo Aldi s Deliveroo nabízet 30minutovou doručovací službu. Řetězec supermarketů, který nikdy předtím potraviny po internetu nedistribuoval, umožňuje zákazníkům nakupovat potraviny ze seznamu 150 položek v aplikaci Deliveroo a balíček si nechat doručit do 30 minut.

WhatsApp zavádí platební službu

Po obrovském úspěchu s aplikací, která pomáhá udržovat kontakty s rodinou a přáteli, spustila společnost WhatsApp v Brazílii svou vlastní platební službu.

WhatsApp, spadající pod Facebook, v polovině června oznámil, že bude spouštět aplikaci WhatsApp Pay v Brazílii, na druhém největším trhu po Indii. Tím umožní Brazilcům posílat a přijímat platby prostřednictvím své aplikace, kterou propojí s účtem WhatsApp a svou platební kartou Visa nebo Mastercard.

Pandemie donutila značky a jejich zákazníky hledat způsoby, jak bezpečně platit v obchodech. Bezkontaktní platby tak získaly nebývalou pozornost. Zdá se, že tento trend bude pokračovat i v příštích měsících.


Sdílejte:
h/commerce

Rychlé uvedení na trh bylo pro společnost Zalando zásadní

Zalando Lounge
h/commerce

Svět podle Amazonu

h/commerce

Alibaba – sofistikovaný ekosystém

h/commerce

Povědomí o uhlíkové stopě mění naše priority

h/commerce

Nejnovější trend v retailu – nakupovatelný obsah

h/commerce

Boj proti nadprodukci: přechod k šetrnosti


Zadejte např. "Havas Prague" a hledejte ve výsledcích.
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání