Zábavně a bezpečně s hlasovou technologií


Inovace se často rodí v dobách krize. Lidé totiž zůstávají více doma a vyhledávají způsoby, jak se zabavit a zároveň zůstat v bezpečí. Hlasové technologie se tak rychle dostávají na výsluní.


Sdílejte:

Od dotyku k hlasu

V době, kdy panuje strach z fyzického kontaktu, vnímáme hlasovou technologii v novém světle. Hlasová technologie se začíná používat ke komunikaci v nemocnicích. Nemocnice Northwell Hospital v New Yorku nakoupila 4 000 komunikačních přístrojů Echo Show, aby umožnila zdravotníkům bezpečnou komunikaci s izolovanými pacienty s covidem-19.

Podle dat společnosti Amazon se celosvětové využití hlasové technologie Alexa zvýšilo o 65 % za poslední dva měsíce. Během dubnového lockdownu se v rámci jednoho týdne Američané zeptali Alexy na více otázek ohledně vaření než během týdne, ve kterém slavili Den díkůvzdání.

Analytici z výzkumného týmu firmy ABI odhadují, že minulý rok zprostředkovala hlasově ovládaná zařízení v chytrých domácnostech 141 milionů zásilek, a v roce 2020 očekávají celosvětový nárůst o téměř 30 %. „Tato krize sama o sobě nepřináší změny, ale urychluje pokrok. Zatímco jiné krize budoucnost přetvářejí, covid-19 ji pouze přibližuje,“ řekl Scott Galloway, profesor marketingu na Newyorské univerzitě. Co se týká hlasové technologie, tato zdravotní krize může zrychlit přesun od dotykového k hlasovému rozhraní.

Společnosti Carrefour a Google představily hlasové nakupování potravin ve Francii

Největší francouzský potravinový řetězec Carrefour spustil ve Francii společně s Googlem službu nakupování potravin ovládanou hlasem. Tato služba je pro Carrefour dalším krokem v expanzi e-commerce s potravinami. Uživatelům, kteří si propojí své účty Google a Carrefour, služba umožní přidávat věci do košíku pouhým vyslovením obecných slov, jako jsou například „máslo“, „mléko“ nebo jména potravinových značek. Asistent Google pak přidává do košíku produkty podle preferencí zákazníka a jeho předešlých nákupů.

Jelikož kvůli pandemii roste počet online nákupů potravin, Carrefour usiluje o zvýšení tržeb v tomto segmentu. Jeho cílem je do roku 2022 zvýšit obrat z loňských 1,3 miliardy na 4,2 miliardy eur.

Flipkart dominuje s hlasovou technologií v Indii

Flipkart, společnost spadající pod Walmart, uvedla na trh multilingvního hlasového asistenta pro nákup potravin. Novinku uvedl potravinový řetězec Supermart patřící pod firmu Flipkart.

Hlasový asistent nahrazuje při nákupu potravin roli prodavače. Zákazníci si mohou přidávat potraviny do svého košíku pomocí hlasových příkazů. Asistent díky umělé inteligenci od Googlu rozumí různým pokynům v angličtině i hindštině, a dokonce umí sám rozeznat, kterým jazykem uživatel mluví. Celý proces nakupování je tak přirozenější a plynulejší.


Sdílejte:
h/commerce

Rychlé uvedení na trh bylo pro společnost Zalando zásadní

Zalando Lounge
h/commerce

Svět podle Amazonu

h/commerce

Alibaba – sofistikovaný ekosystém

h/commerce

Povědomí o uhlíkové stopě mění naše priority

h/commerce

Nejnovější trend v retailu – nakupovatelný obsah

h/commerce

Boj proti nadprodukci: přechod k šetrnosti


Zadejte např. "Havas Prague" a hledejte ve výsledcích.
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání