Doručování pomocí autonomních robotů je na vzestupu
Objevování nových způsobů prodeje s využitím autonomních doručovacích robotů je součástí širšího trendu. Společnosti jako General Motors, Ford, Walmart, FedEx a mnoho dalších již aktivně hledají inovativní cesty, jak zaujmout spotřebitele na posledním kilometru.
Koronavirus by mohl změnit způsob, jakým lidé žijí, pracují a studují nejen nyní, ale i do budoucnosti. V Číně uspíšil některé technologické a digitální projekty, které byly před koronakrizí v testovací fázi.
Čínský gigant v dovážce potravin Meituan Dianping zahájil bezobslužný doručovací program pro svůj internetový obchod s potravinami.
Společnost JD.com dodává zdravotnické potřeby prostřednictvím autonomních vozidel ve městě Wu-chan, zatímco služba dovážky potravin spadající pod Alibabu – ele.me – nasadila roboty, které během karantény posílaly jídlo do hotelových pokojů ve východočínském městě Wen-čou.
Ruský řetězec supermarketů VkusVill plánuje instalovat prodejní automaty VkusVill Micromarkets do vchodů obytných budov v Moskvě a Petrohradu, aby sloužily obyvatelům během karantény.
Společnost na svých stránkách zveřejnila formulář, který mohou obyvatelé bytových domů vyplnit a společnost jim poté zdarma nainstaluje automat do budovy. Automat může skladovat až 70 produktů od společnosti VkusVill.
Snackbot PepsiCo na univerzitách
Společnosti PepsiCo a Robby Technologies se spojily a společně provozují tým samoobslužných prodejních vozidel v areálu University of the Pacific v kalifornském Stocktonu.
Svačinoví roboti společnosti Pepsi jsou v podstatě dálkové automaty, které umí samy jezdit po univerzitním kampusu. Studenti a zaměstnanci si mohou občerstvení nechat doručit přes aplikaci Hello Goodness.
Od roku 2015 nabízí PepsiCo přes aplikaci Hello Goodness i zdravější produkty, což značně povzneslo jejich internetový obchod a celý trh s prodejními automaty. „Na základě počátečních úspěchů naší platformy Hello Goodness jsme začali zkoumat, jak bychom mohli expandovat z tradičních prodejních automatů do nových formátů,“ říká k tomu Scott Finlow, viceprezident inovací společnosti PepsiCo Foodservice.