Česká republika v hledáčku YouTube Shorts
Nový formát krátkých videí YouTube Shorts je nyní dostupný i v České republice. O lokální komunikaci se pro Google, do jehož portfolia platforma YouTube patří, postaral Havas PR. Své síly jsme tentokrát spojili s umělci zastupovanými hudebním vydavatelstvím Universal Music.
V rámci spuštění nového formátu v České republice vypustila populární skupina Mirai ochutnávku k novému hudebnímu videoklipu k písničce Yesterday právě skrze Shorts. Na YouTube profilu kapely jsme uspořádali také soutěž o merch Mirai, kdy fanoušci vytvářeli a sdíleli vlastní krátká videa k nově vydané skladbě.
Do kampaně na Shorts jsme zapojili i mladého rappera Doriana, který skrze platformu představil světu novou kolekci merchandisingu pro rok 2022.
Googlu jsme mimo jiné pomohli prostřednictvím tiskové zprávy oznámit rozšíření grantového fondu YouTube Shorts Fund v hodnotě 100 milionů dolarů, díky němuž budou moci ti nejlepší tvůrci Shorts zpeněžit svůj obsah.
V době spuštění české verze zaznamenávala videa Shorts více než 15 miliard zhlédnutí denně na celém světě a jejich popularita stále roste. Až 60sekundová videa umožňují úpravu filtry, přidávání textu a propojování různých videoformátů. Jednou z funkcí je i možnost přidávat audio úryvky z rozsáhlé knihovny YouTube. Uživatelé mohou sledovat a nahrávat videa prostřednictvím svých mobilních zařízení.