Koloťuk Trojan představuje nové šnelzugy InterJet
Na koleje vyjelo 115 nových vozů nejmodernější soupravy Českých drah. Nové InterJety, nejmodernější soupravy ve střední Evropě a limuzíny mezi vlaky, lákají svým komfortem i ty cestující, co obvykle upřednostňují jiné druhy přepravy.
Ivan Trojan, který ve spotu vystupuje v roli koloťuka, tedy vozmistra, představuje největší vychytávky nových souprav. Jako třeba polohovatelné sedačky, bezdrátové nabíjení nebo okna propouštějící signál. Příběh vrcholí s hlavním sdělením kampaně: Naše nové vlaky jsou nejlepší naživo.
O kreativní koncept kampaně se postarala agentura Havas, produkci zajistila Total Help Art a režijně ji vedl Ondřej Trojan.
V návaznosti na předchozí eko kampaň Českých drah srovnávající uhlíkovou stopu aut a vlaků se i k produkci spotu přistoupilo ekologicky v rámci tzv. GreenFilmingu. Celá výroba kampaně se snažila zanechat neutrální uhlíkovou stopu, což mimo jiné znamená, že se počítala spotřeba energie ve všech fázích od castingu až po postprodukci.
Snaha o co nejmenší dopad na životní prostředí zahrnovala úspory spotřeby elektřiny, vody a paliva i materiálů, co jsou při natáčení potřeba – jídlo, kostýmy, kovy a papír, třídění odpadů atd. Dobrým příkladem je používání jednorázových plastů v cateringu. Během dvou natáčecích dní se v běžné produkci spotřebuje 600 jednorázových misek a talířů, 1300 kelímků nebo 180 PET lahví s vodou. Díky GreenFilmingu jsou tyhle materiály nahrazeny porcelánovým servisem. Ve spolupráci s ofsetujemeCO2.cz se pak vyprodukovaných 3 531 Kg CO2 kompenzovalo v projektu Svoboda sadu v Českém ráji.