Není to ležák, ale ale
Česko je světová pivní velmoc a Češi pivo milujou. Zároveň jsou docela konzervativní a trvá jim pěkně dlouho, než najdou odvahu zkusit i jiné druhy piva, než tradiční světlá. Jenže rodinný pivovar Bernard si vždycky dělal věci po svém.
Rozhodl se uvést unikátní novinku v podobě svrchně kvašeného piva, tedy ale. „Ejly“ tehdy v Česku vařily jenom restaurační mikropivovary. Bernard navíc výrobní postup pro klasický ale upravil a vytvořil úplně novou kategorii, kterou nazval Bohemian Ale.
Pro nás to byla velká výzva. Měli jsme novinku jednak představit, a zároveň přimět lidi, co nejsou typičtí pivaři, aby si nové pivo buď koupili v supermarketu, nebo ochutnali točené přímo v hospodách. Vsadili jsme na humor a dvojsmysly – i ty totiž Češi milují.
Kampaní jsme novou kategorii pěkně nakopli. „Ejlu“ se prodalo dokonce o 30 % víc, než Standa Bernard čekal. Vzniklo asi půl basy headlinů, které si hrají s dvojím významem slova ale: ALE jako druh piva a ALE jako spojka, čili slovní druh. Co headline, to jiná přednost produktu.