Havas

Doba virtuálních avatarů


V dnešní digitální době narůstá nejen počet virtuálních světů, ale i virtuálních produktů. Virtuální avataři se stanou našimi průvodci ve virtuální a rozšířené realitě. Například oblast digitální módy se bude podílet na dotváření našeho „já“ ve virtuálním světě.

V únoru pořádala online videohra Fortnite virtuální koncert interpreta Marshmallow. Ten byl nahrán předem a hráči tak měli možnost obléknout své avatary do kostýmu zpěváka nebo napodobovat jeho pohyby. Hráči investují čas a peníze do oblečení pro svá virtuální alter ega a umožňují tak značkám tvorbu tzv. „in-game“ digitálních produktů, které si spotřebitelé mohou zakoupit.

Digitální móda

Skandinávská oděvní značka Carlings spustila vůbec první módní kolekci pouze pro digitální použití. Pokud byste měli zájem o jedny stylové džíny, sehnali byste je přibližně za 22 dolarů. Má to ale háček, tyto položky existují pouze ve virtuálním světě.

Jakmile si koupíte digitální oděv, společnost jej aplikuje na vámi zaslanou fotografii, kterou chcete umístit například na Instagram. Kolekce je založena na poznatku, že stále více spotřebitelů nakupuje oblečení pouze proto, aby ho mohli předvést na sociálních sítích, což přispívá k ekologické katastrofě. Carlings vytvořil svou digitální kolekci, aby módní nadšenci vyjádřili svůj styl v sociálních médiích, aniž by museli zbytečně nakupovat oblečení v nadměrném množství.

The Fabricant je prodejce digitální módy sídlící v Amsterdamu, který svou činnost popisuje jako „přenášející lidi na novou úroveň existence“. Nedávno prodal digitální šaty za 9 500 dolarů. Výherkyně aukce měla 20 dní na to, aby poskytla fotografii ve vysoké kvalitě, digitální outfit byl pak přidán na postavu přímo na míru.

Společnosti Carlings i The Fabricant zkoumaly výhody digitální módy během třídenního londýnského pop-upu s názvem „Hot Second“. Účastníci mohli objevovat digitální oděvy tím, že vstoupili do kabinky s „magickými zrcadly“, kde si mohli virtuálně vyzkoušet a zakoupit oděvy z módních kolekcí.

Nová hrací pole pro značky

Americká značka Tommy Hilfiger vyhlásila svou novou 3D politiku. Do roku 2021 budou všechny její návrhářské procesy od skicování po show-rooming prováděny v 3D designu. To znamená, že dokud se módní návrhy neobjeví na módních molech nebo se neprodají, budou existovat pouze digitálně.

Plán skupiny PVH, vlastnící značku Tommy Hilfiger, je v konceptu digitální módy postupně pokračovat. Společnost předpovídá, že v budoucnu vyvine nástroje, které zákazníkům umožní virtuální zkoušení oděvů pomocí rozšířené reality nebo nakupování digitálních verzí stejného oblečení, do kterých obléknou své avatary.

Značka Uniqlo to již praktikuje. Společnost uzavřela partnerství s Pokémon GO a společně na trh uvedly nová trička Pokémon. Ta jsou dostupná jak v reálném provedení, tak ve hře Pokémon GO, kde si je hráči mohou koupit pro své avatary. Kolekce je k dispozici na webových stránkách Uniqlo, ale i v mobilní hře, kde je pro herní avatary zdarma.

Když už je řeč o internetových avatarech, naše virtuální já se stále rozšiřuje v rámci nově vyvíjených her a dalších imaginárních světů. Po úspěchu hry Fortnite vytvořil Facebook svůj vlastní sandboxový svět, který se dá hrát přes virtuální brýle Oculus. Facebook Horizon umožní uživatelům navrhovat vlastní rozmanité avatary a skákat mezi virtuálními místnostmi prostřednictvím portálů zvaných Telepods, pouštět si filmy a sledovat další média s přáteli.

Pokud Facebook Horizon sklidí stejný úspěch jako Fortnite nebo Second Life v minulé dekádě, má šanci stát se novým prostředím pro značky, kde bude možné vyvíjet produkty pro naše virtuální postavy. Vypadá to, že jsme zase o krok blíže k realitě připomínající film „Hra začíná“.

h/commerce

Nejnovější trend v retailu – nakupovatelný obsah

h/commerce

Drony: od hračky po nástroj

h/commerce

Staying safe and entertained with voice technology


Look for "Advertisement" for example, to find a response
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání
Havas