Ekologická budoucnost retailu


Spotřebitelská revoluce je před námi. Zákazníci stále více požadují výrobky, které jsou ekologicky udržitelné nebo mají nízký ekologický dopad.


Sdílejte:

Waitrose a partneři apelují na vysokou kvalitu

Průzkum společnosti inRivier, kterého se účastnilo 1 500 britských spotřebitelů, ukazuje, že 90 % z nich je ochotno kupovat produkty, které jsou označeny jako ekologické, přičemž téměř polovina (47 %) neváhá za tyto položky zaplatit více.

Britský supermarket Waitrose se vydal se svou kampaní novou cestou. Pyšní se v ní kvalitou svého zboží a využívá při tom nového trendu slow food. Kampaň Slow TV zdůrazňuje skvělou chuť produktů supermarketů Waitrose frází „Podle chuti poznáte Waitrose & Partners“. Kampaň dokumentuje závazek společnosti nakupovat ty nejkvalitnější ingredience a zároveň podporovat dobré životní podmínky zvířat a vysoké výrobní standardy.

IKEA se snaží stát nejekologičtějším prodejcem

IKEA pokračuje ve své strategii inspirovat změny v životním stylu a spotřebě. Švédský prodejce sází na menší obchody v centru měst, které jsou dostupné na kole a veřejnou dopravou. Kromě nového zaměření na městské spotřebitele se IKEA snaží snížit svoji uhlíkovou stopu, a to včetně znečištění ovzduší způsobeného zákazníky, kteří jezdí do jejích vzdálenějších prodejen. V souladu s tím představila IKEA nový koncept kamenného obchodu bez parkovacích míst. První z nich bude postaven v centru Vídně.

Na svých rakouských stránkách společnost vysvětluje, že „celá budova je zaměřená na chodce, lidi cestující metrem a tramvají a cyklisty“. Budova bude obklopena zelení jako součást strategie ekologické udržitelnosti a bude vybavená chladicím systémem, který bude kompenzovat rostoucí vlny veder ve městech. Vídeňským projektem si IKEA upevňuje svou pozici na trhu jako prodejce se smysluplnou misí a jako tvůrce hnutí směrem k udržitelnějšímu každodennímu životu.

V polském Štětíně zase IKEA otevřela nový městský concept store, kde se mohou zákazníci naučit, jak zavést ekologické praktiky do každodenního života. „IKEA, domov zítřka“ je domácnost navržená tak, aby zohledňovala cirkulaci potravin, vody, odpadu a dalších zdrojů mezi různými místnostmi, čímž vytvoří vnitřní obnovitelný metabolismus s velkou domácí zahradou ve svém jádru. IKEA ukázala, že je možné pěstovat zeleninu, bylinky a určité druhy hub i v bytě. Cílem je propagovat ekologický životní styl se sníženým množstvím odpadu z domácností v městském prostředí.

Nové možnosti ve světě módy: na ekologickém dopadu záleží

Aplikace Clear Fashion poskytuje uživatelům podrobnosti o dodavatelském řetězci, který konkrétní značka využívá, a při rozboru značky se zaměřuje na čtyři hlavní kategorie: lidský aspekt (transparence dodavatele, podmínky pro zaměstnance), zdraví (chemikálie užívané při výrobě), životní prostředí (spotřeba vody, uhlíková stopa, biodiverzita) a v neposlední řadě životní podmínky zvířat. Díky Clear Fashion mají uživatelé přístup k analýze více než 70 značek (prozatím).

Clear Fashion, Yuka (francouzská aplikace pro skenování produktů) a další skenovací aplikace přitahují významnou pozornost, protože spotřebitelé se více ohlížejí na transparentnost firem a upřednostňují nákup od značek, které přispívají ke zdraví a životnímu prostředí. Prodejci se musí přizpůsobit nově stoupajícímu zájmu o skenovací aplikace, jelikož se kvůli nim výrazně mění nákupní chování spotřebitelů.

Protože se spotřebitelé stále více zajímají o udržitelnosti životního prostředí, počet značek posouvajících se do trhu se secondhandovým oblečením rychle stoupá, což se stává jedním z nejpopulárnějších témat roku 2020. Německý internetový prodejce Zalando je schopen využít nový trend High-Low Fashion, který spočívá v kombinaci špičkových značek s fast-fashion nebo vintage oblečením. Prodej secondhandových položek bude na webu spuštěn od třetího čtvrtletí roku 2020. Dále Zalando plánuje vstoupit na trh platforem se secondhandovými produkty, jako je Vinted nebo Depop. Nové funkce umožňují nákup a prodej položek mezi uživateli.

Zalando si uvědomuje ekologický dopad módy na životní prostředí a stalo se prvním internetovým prodejcem, který splňuje požadavky indexu SAC Higg. Všechny značky dostupné na Zalandu musí požadavky indexu splňovat. Index Higg je inovativní nástroj měřící úsilí módních značek o sociální a environmentální odpovědnost. Od roku 2023 bude Zalando distribuovat pouze značky, které budou splňovat standardy etické a ekologické odpovědnosti. Znamená to, že všechny značky nabízené na Zalandu, od Nike a Mango až po luxusní značky jako Armani a Maxmara, budou muset prokázat, že standardy splňují. Kromě stanovení ekologických cílů pro všechny značky ve svém portfoliu bude Zalando stavět na svém stávajícím závazku s novými cíli snížit provozní emise uhlíku o 80 %.

Reklamace zboží z internetových nákupů je vážným ekologickým problémem. Bezplatné reklamace mají negativní dopady pro planetu. Aby se problém omezil, Asos se rozhodl alespoň digitalizovat reklamační papírové formuláře. Tím britský maloobchodník s módou ušetří 64 milionů papírových reklamačních vložek – což odpovídá 320 000 kg papíru a asi 8 450 stromům.


Sdílejte:
h/commerce

Rychlé uvedení na trh bylo pro společnost Zalando zásadní

Zalando Lounge
h/commerce

Svět podle Amazonu

h/commerce

Alibaba – sofistikovaný ekosystém

h/commerce

Povědomí o uhlíkové stopě mění naše priority

h/commerce

Nejnovější trend v retailu – nakupovatelný obsah

h/commerce

Boj proti nadprodukci: přechod k šetrnosti


Zadejte např. "Havas Prague" a hledejte ve výsledcích.
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání