Všude se dá nakupovat,
i na sociálních sítích


Nárůst obsahu, který se dá přímo nakoupit, položil na sociálních sítích základ pro další fázi internetového obchodování: média a videa s možností nákupu.


Sdílejte:

V roce 2018 představil Snapchat tzv. „Snap Originals“, krátké televizní pořady určené především ke sledování na telefonu. Ty jsou zaměřené hlavně na mladou generaci vyrůstající na chytrých telefonech. V červnu 2018 ohlásil Snapchat řadu znovu uvedených i původních seriálů. Letos pokračuje a odvysílá svou první show, ve které mohou uživatelé nakupovat.

Snapchat se pokusí proměnit své uživatele v zákazníky pomocí nového nákupního seriálu The Drop. Ten se zaměřuje na spolupráci mezi návrháři a celebritami v oblasti streetwear, tzv. pouliční módy. The Drop je první seriál Snap Original, který v příběhu seriálu využívá i možnost nákupu. Každý díl The Drop bude zkoumat vztah mezi návrhářem a celebritou a bude zakončen výzvou k nákupu „swipe up to buy“.

TikTok a Shopify vytvářejí nové nákupní funkce pro reklamy

Kanadská platforma pro elektronický obchod Shopify se spojila s TikTokem a společně vytvořily nové nákupní funkce. Výsledkem spolupráce budou videoreklamy pro celý milion obchodníků na Shopify, při kterých si lidé budou moci rovnou nakoupit. Reklamy se budou zobrazovat uživatelům TikToku a přesměrují je na Shopify, čímž posílí jejich placený i organický dosah. Nové partnerství začne fungovat ve Spojených státech, poté se rozšíří do Evropy.

Na populárních sociálních sítích se už experimentuje s různými prodejními funkcemi od odkazů na e-shopy přes tlačítko „Koupit nyní“ ve videoreklamách a možnost nákupu přímo v rámci aplikace až po hashtagy a výzvy. Nové partnerství je skvělou příležitostí pro prodejce na Shopify, kteří budou moci nyní využívat globální zásah společnosti TikTok a jejich vysoce angažovaného publika.

WhatsApp vylešuje svou prodejní hru

WhatsApp cílí na zvýšení dosahu společnosti v oblasti online obchodu. Na obchodní verzi své aplikace zavedl nové nákupní tlačítko. To umožní uživatelům procházet nabídku jednotlivých značek. Místo tlačítka na volání je v nákupní verzi WhatsAppu tlačítko ve tvaru obchodu. Přes něj se uživatelé dostanou ke katalogům produktů a služeb různých značek, aniž by museli vyhledávat jejich profil.

Tento malý rozdíl v rozhraní ukazuje, že Facebook (vlastník aplikace WhatsApp) usiluje o to, aby více lidí nakupovalo i v této aplikaci pro zasílání zpráv. Nové tlačítko je vyhrazeno pro obchodní účty WhatsApp (používá je více než 175 milionů lidí) a je součástí nabídky WhatsApp B2B – v souladu s nedávným oznámením nových investic do tří klíčových obchodních oblastí na jeho platformě: Facebook hostingové služby, obchodní prodej a nakupování.

YouTube přidává pod videa reklamy pro nákup zboží

Po testovací fázi oznámil YouTube nový formát reklam s přímou odezvou, díky kterému bude možné nakupování přímo z videoreklamy na YouTube. Tato funkce jednoduše zobrazí produkty inzerentů pod videoreklamou během přehrávání s cílem navést diváky ke konkrétním produktům. Podle společnosti YouTube 70 % lidí tvrdí, že si koupili výrobek určité značky, protože ho viděli v reklamě na YouTube.

 

NTWRK pořádá virtuální nákupní festival

Platforma pro video obchod NTWRK, spuštěná v roce 2017, se chystá uspořádat svůj první virtuální festival Transfer. Účastníci zde budou moci nakupovat, poslechnout si diskuse, rozhovory a hudební vystoupení.

Festivalu se zúčastní 30 značek a umělců, kteří nabídnou exkluzivní produkty napříč distribučními kanály NTWRK. Očekává se účast až 240 000 nakupujících a dokonce 10 milionů sledujících.

Jak v prohlášení uvedl generální ředitel Aaron Levant: „Jelikož ubývá zájmu o fyzické události, NTWRK dělá vše pro to, aby stál v čele nového trendu obchodování na sociálních sítích a digitálních akcí, jako je Transfer.“

Aplikace NTWRK uspořádá 28. a 29. července festival Transfer, plán je realizovat akci dvakrát ročně počínaje rokem 2021.

Zábava a obchodování – opatrní spolunocležníci

Making the Cut je seriál na Amazon Prime, ve kterém můžete okamžitě nakupovat. Seriál moderují Heidi Klum a Tim Gunn, kteří představují 12 nadějných designérů a podnikatelů – ti mezi sebou soutěží v designových výzvách. Vítěz soutěže získá možnost vytvořit exkluzivní kolekci oblečení s Amazon Fashion. Díky partnerství s Amazonem může pořad Making the Cut prodávat své produkty zákazníkům přímo během vysílání. Nabídka zahrnuje i limitované kolekce výherců každé epizody.

Pořad ukazuje možnosti, jak využít ekosystém Amazonu k propojení zábavy a prodeje a vytvořit tak novou službu, tzv. „retailtainment“ (pozn.: slovo vzniklo z anglických výrazů prodej – retail a zábava – entertainment).

Společnost NBC Universal uvedla v loňském roce podobný koncept v podobě nakupování přes televizi. Nedávno představila novou funkci Checkout, která přináší nabídku produktů do vysílání, kde si je mohou diváci rovnou zakoupit.

Umístění produktů ve streamovacích platformách, jako je Netflix, Prime Video nebo Disney+, může být dalším propojením online obchodu se zábavou a sociálním obsahem. Budoucnost zábavy je v nakupování.


Sdílejte:
h/commerce

Rychlé uvedení na trh bylo pro společnost Zalando zásadní

Zalando Lounge
h/commerce

Svět podle Amazonu

h/commerce

Alibaba – sofistikovaný ekosystém

h/commerce

Povědomí o uhlíkové stopě mění naše priority

h/commerce

Nejnovější trend v retailu – nakupovatelný obsah

h/commerce

Boj proti nadprodukci: přechod k šetrnosti


Zadejte např. "Havas Prague" a hledejte ve výsledcích.
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání