Trendy: sociální sítě v 2020-2022
Odhalte trendy sociálních sítí v letech 2020-2022 a jak je nejlépe využít ke komunikaci vaší značky v rozhovoru s Pauline Ferrero, která jako globální obsahový stratég spolupracovala s luxusními značkami jako Burberry, Escada, Chloé, Lacoste, Lancôme, Louis Vuitton a řadou dalších.
Jaký je podle vás význam sociálních médií v dnešní marketingové komunikaci? Jakou roli by měla hrát v celkové strategii?
V současné době procházíme různými trendy. Na jedné straně si lidé stále více uvědomují komerční aspekt klasických reklamních médií, jako jsou televizní spoty, webové bannery nebo outdoor reklamy. Jejich význam pomalu slábne… Na druhé straně jsme v zábavní éře, kde publikum hledá skutečné příběhy a autentické emoce. Sociální sítě na tuto potřebu zčásti reagují a umožňují nové způsoby sdílení lidských příběhů. To je důvod, proč je pro značku velmi důležité být na sociálních sítích, být svým klientům blíž, seznámit se s jejich zvyky a získat další cenné informace. Díky sociálním sítím se mohou značky stát skutečnými médii a vyjádřit svůj vlastní názor.
Jak nejlépe využít sociální sítě při komunikaci se značkou?
Toto je složité téma, ale pokud bych měla mít na paměti jenom tři tipy, byly by to následující:
- Najděte odpovídající sociální platformy a navažte spojení s vaší komunitou.
- Stanovte přesné cíle vaší kampaně v sociálních médiích. Nevytvářejte obsah bez strategie.
- Definujte relevantní redakční politiku, která odpovídá vaší DNA a samozřejmě vašemu publiku.
Jaká je podle vás nejlepší taktika pro rozvoj efektivní strategie sociálních médií?
Předně, nepokoušejte se dobýt všechny platformy za účelem zvýšení vaší přítomnosti na sociálních sítích. Radši se nejprve podívejte na to, kdo vaše publikum skutečně je, a dokonale spravujte vaše stávající účty. Sledujte, co dělají vaši konkurenti, a inspirujte se.
Zkoumejte trendová témata: analyzujte trendující hashtagy. Je to dobrý způsob, jak měřit, které příspěvky jsou nejoblíbenější a o jakých tématech se vaše publikum baví.
A nakonec: buďte relevantní s ohledem na váš příběh, vaše hodnoty a vaši DNA. Vaše komunita vás nadále bude chtít sledovat, pouze pokud zůstanete věrní tomu, kdo jste.
Jaké jsou trendy pro následující dva roky ve třech oblastech, na které se primárně zaměřujete: storytelling, engagement a influencing?
Pokud jde o storytelling: podle mého názoru to budou roky zvukového obsahu se vzestupem médií, jako jsou podcasty a virtuální asistenti. Bude se cenit transparentnost a smysl pro etiku. Věřím, že se navrátí i newslettery, stejně tak jako obsah dlouhého formátu. Newsletter totiž umožňuje rychlý souhrn pečlivě vybraného kvalitního obsahu, na rozdíl od velkého množství zpráv a informací, které jsou produkovány každý den.
Engagement půjde asi stejnou cestou, lidé se budou chtít angažovat se značkami jednajícími opravdově a upřímně. Některým tématům bude věnována větší pozornost, jako například inkluzivitě, rozmanitosti, klimatické změně, ekologickým iniciativám…
Co se týká influencingu: jsem hluboce přesvědčená, že jsme na pokraji kolapsu současného systému. Například Instagram nedávno testoval skrývání lajků. Dá se očekávat, že značky se obrátí ke skutečným influencerům, kteří oslovují sice menší, zato angažovanější komunitu. Budou spolupracovat se skutečnými lidmi, kteří mají opravdový talent, s tvůrci, kteří jim mohou přinést přidanou hodnotu.
Můžete popsat tři příklady nejlepších strategií na sociálních médiích, které jste za poslední dobu viděla?
- Pantone vytvořil barvu, která představuje, co změna klimatu znamená pro korály. Pantone na tento problém upozorňuje novou barevnou řadou nazvanou „Glowing, Glowing, Gone“ inspirovanou živými, ale alarmujícími barvami vytvořenými některými korály v reakci na tepelné vlny způsobené změnou klimatu.
- Dove pokračuje ve svém úsilí o změnu vnímání krásy v digitálních médiích. Rozjeli projekt #ShowUs, který podporuje rozmanitost a inkluzivitu zároveň. Ve spolupráci s digitální fotografickou společností Girlgaze a Getty Images získala tato značka na webu gettyimages.com asi 5 000 obrázků. Do projektu se zapojilo 179 žen z 39 zemí.
- Airbnb a Pinterest nedávno vydaly průvodce pro každého cestovatele. Společnosti se spojily a odhalily ty nejzajímavější turistické itineráře, od dobrodružství poháněných adrenalinem přes ekologická obydlí po výlety mezi hvězdami.
Kdybyste měla říct jednu chybu, které je potřeba se vyhnout v sociálních médiích, která by to byla?
Zveřejňování stejného příspěvku na všech kanálech. Každá sociální síť by měla být řešena individuálně.