Havas

Facebook iD8: novinky a produkty z první ruky


Facebook v letošním roce připravil konferenci zaměřenou na technologické novinky ve čtyřech světových metropolích a náš digitální tým u toho nemohl chybět.

Facebook iD8 volně navazuje na každoroční Facebook F8 a celodenní program byl zaměřený na messaging, AR, AI, nové technologie a produkty, které je možné v rámci Facebooku využívat. Co nejzajímavějšího bychom si z konference měli odnést?

Eva Maria Kirschsieper, ředitelka veřejné politiky Facebooku, komentovala stále palčivé téma: ochranu dat a uživatelů. Facebook pokračuje ve vylepšování systému na detekci škodlivého obsahu a jenom za první kvartál letošního roku odstranil více než 4 miliony zpráv zařazených do kategorie „harmful content“, přičemž celých 70 % z nich bylo detekováno díky AI.

Mluvila ale také o jednáních, která Facebook aktivně vede s vládami ohledně nutných regulací a zákonů, vztahujících se na dění v online světě: „Co z obsahu je nezákonné, by měly rozhodovat vlády, nikoliv soukromé společnosti,“ řekla Eva Maria Kirschsieper.

Amit Sangani, ředitel partnerského inženýrství Facebooku, mluvil o kultuře, která vládne nejen ve vývojářských týmech Facebooku, ale napříč celou firmou. Zdůraznil důležitost holistického přístupu k úkolům a práci v týmu, díky kterému je možné zrychlovat procesy, kooperovat napříč firmou a správnou organizací se také vyhýbat duplicitě projektů. Což je (obzvláště ve větších společnostech) zabijákem produktivity a jedním z nejpalčivějších problémů.

Zmínil také publikování změn v kódu, které ještě před pěti lety probíhalo jednou za týden a dnes jsou jakékoli změny aplikovány okamžitě.

Vytvořte takové prostředí, v němž lidé mají možnost ovlivňovat dění.“ Amit Sangani.

Roni Bonjack, šéfka vývojářských programů pro Evropu, představila mentoringové programy, které Facebook otevírá vývojářům: Developer Circles a Acceleration Programs. Se třemi inspirativními řediteli startupů, kteří jimi prošli, probrala v panelové diskusi výhody a nevýhody mentorování, výzvy, se kterými se v roli startupistů setkávají, i startupové prostředí ve světových metropolích. Leonore de Roquefeuil, CEO startupu VOXE, který se snaží přiblížit aktuální politickou situaci mileniálům díky chatbotu a diskusi s odborníky v rámci Messengeru, kladla důraz na výběr správného mentora: „Vyberte si takového, který se stále aktivně pohybuje ve stejném odvětví, zná váš cíl a je k vám upřímný. Pak může být 15 minut týdně mílovým posunem pro váš byznys. Neřešte obchodní rozhodnutí s kamarády ani rodiči, ptejte se svých uživatelů!“

„Chcete radši malou skupinu lidí, kteří váš produkt opravdu využívají, než velkou skupinu lidí, které zase až tolik nezajímá.“ Leonore de Roquefeuil.

Leonore doplnil Tiernan Mines, CEO startupu Hello Lamp Post, který umožňuje lidem komunikovat s neživými objekty ve městě od budov přes lampy až po lavičky nebo stromy. Stačí objekt oslovit v Messengeru s unikátním kódem, který má na sobě uvedený, a můžete konverzovat o počasí, vaší cestě nebo o situaci ve městě a změnách, které byste rádi ve svém okolí viděli. Upozorňoval na důležitost správnosti metrik, jež se rozhodnete sledovat. Nemusí být vždy těmi nejběžnějšími, ale měly by být pro váš byznys natolik relevantní, aby podle nich bylo doopravdy možné určit úspěšnost.

„Vytvořte si škálu metrik, které budete pravidelně sledovat. Jednu Severku, jež vám bude ukazovat cestu, a čísla, která výsledky potvrdí.“ Tiernan Mines.

Po obědě byl čas ponořit se do světa rozšířené reality. Díky Spark AR a možnosti nahrát svůj vlastní AR filtr do Instagramu a Facebooku nestojí mezi tvůrci a uživateli už žádná překážka při tvorbě vlastního obsahu. V Havasu jsme se o tom, jak rozšířená realita mění svět, přesvědčili na vlastní kůži v rámci ARfest, na jehož organizaci jsme se v letošním roce podíleli.

Do Instagramových profilů přibyla také záložka „Discovery“, ve které si tvůrci mohou prohlédnout obsah vytvořený s jejich filtrem. 
A na co při tvorbě AR filtrů myslet, ať už jako firma, nebo jednotlivec?

  • Reagujte na skutečnou potřebu uživatelů.
  • Nestůjte se svou značkou v cestě zábavě (každý filtr nemusí být obrandovaný).
  • Rozdávejte dárky, netvořte reklamu.
  • Udělejte ho jednoduchý a zábavný.

Závěrečný blok se věnoval Facebook Messengeru a využití chatbotů v komunikaci se zákazníky. Messaging je jednou z nejrychleji rostoucích součástí Facebooku, Messenger využívá více než 40 milionů firemních stránek. 

Messenger favorizují i zákazníci: 75 % lidí preferuje odeslání zprávy značce před zavoláním a 66 % lidí má ve značku větší důvěru, pokud je možné se s ní spojit přes Messenger.

Případová studie německého Telekomu ukázala, že při správném využití chatbota a jeho důkladném testování může být nejlepším způsobem, jak zasáhnout mladší cílovou skupinu. Při využití reminderu, který kontaktoval uživatele do 24 hodin po první konverzaci, se ztrojnásobila návštěvnost landing page.

Zaměřte se na záměr uživatele a zasáhněte jej pomocí sponzorovaných zpráv. Uživatel byl pravděpodobně vyrušen, a proto nedokončil konverzaci, ale bude v ní rád pokračovat, pokud se mu připomenete. 

Svou případovou studii představila také letecká společnost KLM, která si položila otázku, kde se svými zákazníky může přijít nejčastěji do kontaktu. Na základě výsledků začala firma distribuovat obsah napříč kanály, a nikoli primárně na webovou stránku, kterou uživatelé, na rozdíl od sociálních sítí, nenavštěvují denně. Dnes zasílají svým zákazníkům 25 000 automatických zpráv denně, každou druhou palubní vstupenku odesílají přes Messenger, rozvíjejí specializované chatboty, kteří budou s uživateli schopni komunikovat na konkrétní téma, a vytvořili také bot pro Google Home.

Innovation

Na pokec s třídicím chatbotem

EKO-KOM
Innovation

Setkání influencerů – jak nové technologie mění svět

GOOGLE

Dycky třiďte!


Look for "Advertisement" for example, to find a response
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání
Havas