Dycky třiďte!
Aspoň v něčem si v České republice nevedeme vůbec špatně. O čem je řeč? O třídění odpadu. Podle zdrojů autorizované obalové společnosti EKO-KOM, a.s., svůj odpad aktivně v loňském roce třídilo 73 % obyvatel České republiky. Ač patříme k nejaktivnějším třídičům v Evropě, vždycky je co zlepšovat.
I proto společnost EKO-KOM s námi představila novou kampaň, která má diváky prostřednictvím televizních obrazovek i online platforem přesvědčit, že třídění má smysl a vyplatí se.
Cílem zadavatele pro plošnou komunikační kampaň na rok 2019 je mimo jiné udržení účasti obyvatel na třídění odpadu, zvýšení množství vytříděného odpadu a motivace třídičů a především netřídičů k třídění. Kreativní pojetí kampaně vsadilo na humor v kombinaci s jasným poselstvím: když třídíme, odpad se k nám vrací v recyklované podobě.
V kampani se sportovní tematikou se setkáváme se surovinami, jako je papír, sklo nebo plast, a v bonusovém videu, který ze sportovní linky vybočuje a je určen pouze pro online prostředí, s kovy, konkrétně pak s plechovkami.
Poslední zmiňované krátké video navíc odkazuje k virálu, který na českém internetu rozšířil populární seriál Most. Voiceover patří Kryštofu Hádkovi, což není novinka, jeho hlas znají diváci z kampaní pro EKO-KOM už pár let. Dokonale tak propojí dosavadní videa s novými počiny vytvořenými kreativci z Havasu pro EKO-KOM, potažmo jeho online platformu Samosebou.cz.
„Nová kreativní kamapaň má posílit vnímání brandu EKO-KOM a jeho digitální platformy Samosebou.cz. EKO-KOM by měl být na trhu chápán jako silná autorita a expert na tříděný odpad,“ říká senior projektová manažerka z Havasu. A to se daří.
Kromě plošného nasazení kampaně do českých televizí vznikla také samostatná landing page, která uživatele s videi seznamuje a propojuje je s dalším digitálním obsahem, který pod hlavičkou Samosebou.cz tvoří digitální kreativa z Havasu: články zaměřené na třídění konkrétních surovin, jejich recyklaci, zajímavosti a novinky ze světa trvalé udržitelnosti, videoobsah, rozsáhlé tipy na výlety „Čistou přírodou“, seriály zaměřené na DIY a upcyklaci nebo na unikátního chatbota.
Jak vidíte, dělat kreativu 360° má smysl!
Pro zajímavost – kovy rychle rostou.
Speciálních šedých kontejnerů na třídění kovů (převážně plechovek, konzerv apod.) po celé České republice přibývá, za rok 2018 jsme dosáhli u vytříděných kovových odpadků až 60% míry recyklace. Tematizování třídění a recyklace kovů je rozhodně rostoucím trendem, který díky třídičovi Kájovi z dílny Havasu rezonuje s cílovkou.