Havas

Dycky třiďte!


Aspoň v něčem si v České republice nevedeme vůbec špatně. O čem je řeč? O třídění odpadu. Podle zdrojů autorizované obalové společnosti EKO-KOM, a.s., svůj odpad aktivně v loňském roce třídilo 73 % obyvatel České republiky. Ač patříme k nejaktivnějším třídičům v Evropě, vždycky je co zlepšovat.

I proto společnost EKO-KOM s námi představila nové spoty, které mají diváky prostřednictvím televizních obrazovek i online platforem přesvědčit, že třídění má smysl a vyplatí se.

Cílem zadavatele pro plošnou komunikační kampaň na rok 2019 je mimo jiné udržení účasti obyvatel na třídění odpadu, zvýšení množství vytříděného odpadu a motivace třídičů a především netřídičů k třídění. Kreativní pojetí kampaně vsadilo na humor v kombinaci s jasným poselstvím: když třídíme, odpad se k nám vrací v recyklované podobě.

Ve spotech se sportovní tematikou se setkáváme se surovinami, jako je papír, sklo nebo plast, a v bonusovém spotu, který ze sportovní linky vybočuje a je určen pouze pro online prostředí, s kovy, konkrétně pak s plechovkami. 

Poslední zmiňovaný krátký spot navíc odkazuje k virálu, který na českém internetu rozšířil populární seriál Most. Voiceover patří Kryštofu Hádkovi, což není novinka, jeho hlas znají diváci ze spotů pro EKO-KOM už pár let. Dokonale tak propojí dosavadní spoty s novými počiny vytvořenými kreativci z Havasu pro EKO-KOM, potažmo jeho online platformu Samosebou.cz.

„Nová kreativní kamapaň má posílit vnímání brandu EKO-KOM a jeho digitální platformy Samosebou.cz. EKO-KOM by měl být na trhu chápán jako silná autorita a expert na tříděný odpad,“ říká senior projektová manažerka z Havasu. A to se daří.

Kromě plošného nasazení spotů do českých televizí vznikla také samostatná landing page, která uživatele s videi seznamuje a propojuje je s dalším digitálním obsahem, který pod hlavičkou Samosebou.cz tvoří digitální kreativa z Havasu: články zaměřené na třídění konkrétních surovin, jejich recyklaci, zajímavosti a novinky ze světa trvalé udržitelnosti, videoobsah, rozsáhlé tipy na výlety „Čistou přírodou“, seriály zaměřené na DIY a upcyklaci nebo na unikátního chatbota.

Jak vidíte, dělat kreativu 360° má smysl!

Pro zajímavost ­– kovy rychle rostou.
Speciálních šedých kontejnerů na třídění kovů (převážně plechovek, konzerv apod.) po celé České republice přibývá, za rok 2018 jsme dosáhli u vytříděných kovových odpadků až 60% míry recyklace. Tematizování třídění a recyklace kovů je rozhodně rostoucím trendem, který díky třídičovi Kájovi z dílny Havasu rezonuje s cílovkou.

Innovation

Na pokec s třídicím chatbotem

EKO-KOM
Česko do toho

Legendární rapper ve službách třídění

EKO-KOM
Society

Hmyzí hrdinové za čistou přírodu

EKO-KOM

Look for "Advertisement" for example, to find a response
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání
Havas