Jizerská 50 v Google Street View
To byla jízda! Konkrétně první jízda Street View Trekkeru na sněžném skútru v Česku. Že neznáte Trekker? Přeci to zařízení Googlu se spoustou čoček, které snímá ulice, abyste se mohli lépe zorientovat. Tentokrát jsme ho ale s Googlem a agenturou RAUL nasadili na trasu Jizerské 50 a byla z toho jízda hlavně mediální.
Asi jste si taky všimli: Google a další globální internetové společnosti v posledních letech čelí změně vnímání. Média často informují o jejich sporech s vládami či regulátory. Zabránit tomu nelze, ale můžete to vyvážit něčím pozitivním. Kontroverzní obraz můžou pozměnit projekty, které jsou lokálně relevantní a ukazují, že i takhle velké společnosti záleží na místním kulturním dědictví.
Oblíbená a nekontroverzní služba Street View pomáhá uchovat kulturní a přírodní dědictví z celého světa ve svých Speciálních sbírkách. Aby zpráva o nasnímání trasy tradičního běžkařského závodu byla pro média co nejpřitažlivější, spojil se Google poprvé v ČR s místním partnerem, agenturou RAUL, organizátorem sportovních akcí, která sama Street View snímky pořídila.
Projekt byl rozfázován do několika částí, takže některá média o něm informovala opakovaně. Výsledek? Spojení oblíbeného závodu se zajímavou technologií přineslo české pobočce Google jednu z největších vln pozitivní publicity: 70 mediálních výstupů s OTS* přes 30 milionů (z toho pět televizních a pět rozhlasových reportáží).
A bylo z toho taky první místo v soutěži PR kampaní Lemur v kategorii Technologie a IT. Takže díky RAULovi, díky Lemurovi a těšíme se na další projekty s Googlem!
*OTS = Opportunity to see