Havas

Jakou roli hraje sport v našich životech?


Na začátku roku Havas realizoval nejnovější studii „Sports forward“, abychom lépe pochopili roli sportu na individuální i společenské úrovni a analyzovali jeho vývoj v éře digitalizace. Ve sportu už nejde jen o to, jak trávíme čas, nebo o soupeření, kdo podá lepší výkon. Sport má pro nás daleko hlubší význam.

Někteří lidé možná rychle namítnou, že sport je pouhé hobby, ale nově vydaná studie dokazuje, že v našich životech hraje mnohem podstatnější roli. Přispívá k fyzické kondici a zdraví, vštěpuje důležité hodnoty a učí dovednosti, je zásadní součástí naší sociální struktury, sdružuje lidi a národy. Navíc 92 % prozumentů se domnívá, že sport má sílu měnit životy. Do roku 2020 by měl globální sportovní průmysl dosáhnout tržní hodnoty 614,1 mld. USD, a představuje tak obrovskou příležitost pro značky napříč odvětvími.

Z průzkumu mezi 12 521 dospělými ve 28 zemích jsme zjistili, že sport má nespornou moc vytvářet „meaningful difference“ – od budování vnitřní síly a odolnosti u dětí přes spojování komunit až po ochranu fyzického a duševního zdraví populace.

 

„Více než 8 z 10 prozumentů věří, že profesionální ligy a federace mají povinnost prosazovat hodnoty a etické chování ve sportu.“

 

Klíčové poznatky studie:

Sport je transformační: 92 % respondentů uvedlo, že sport má moc změnit život, a téměř všichni souhlasili s tím, že je to způsob, jak se děti mohou naučit týmové práci, sebevědomí a vytrvalosti.

Sport je geopolitická zbraň (a lék): dvě třetiny prozumentů souhlasí, že úspěch národního týmu nebo hvězdného sportovce může pomoci zemi vyniknout na světové scéně, zatímco 8 z 10 je přesvědčeno, že sport může dokonce sloužit jako nástroj míru v rámci národů i mezi nimi.

Fanoušci si zaslouží ocenění za věrnost: dvě třetiny prozumentů věří, že fanoušci by měli být schopni pravidelně komunikovat se sportovci. Osm z 10 prozumentů si myslí, že sportovní značky by měly poskytovat fanouškům osobní zážitky, které si za peníze nekoupí. Zajímavé je, že 4 z 10 prozumentů se domnívají, že sportovní přenosy budou v budoucnu zajišťovat spíše fanoušci než profesionální média.

Sport je klíčem k našemu zdraví: 9 z 10 zákazníků na celém světě souhlasí s tím, že u sportujících lidí je větší pravděpodobnost, že zůstanou zdraví. Tato výhoda je obzvláště zásadní v době, kdy míra obezity a kardiovaskulárních onemocnění prudce stoupá, a také v kontextu globální pandemie, která ohrožuje zdraví každého člověka.

Je třeba znovu objevit sport: více než 8 z 10 prozumentů věří, že profesionální ligy a federace mají povinnost prosazovat hodnoty a etické chování ve sportu. 78 % prozumentů je přesvědčeno, že zobrazování atletek v médiích je nejlepším způsobem, jak změnit vnímání žen a rozptýlit stereotypy. A 61 % prozumentů se domnívá, že sportovní značky by měly vytvářet sportovní oblečení, které bude brát více v potaz všechna náboženství.

Sport je základním kamenem sociální soudržnosti: více než polovina zkoumaného vzorku považuje sport za nejlepší způsob socializace lidí – s mimořádně vysokou mírou shody v Srbsku (76 %) a České republice (72 %).

Budoucnost sportu: 51 % prozumentů věří, že v budoucnu budou mít země, které vynikají v umělé inteligenci a analýze dat, nejlepší sportovce. 86 % si zase myslí, že sportovní značky nebo sponzoři mají zodpovědnost za neustálé inovace za účelem zlepšování výkonu lidí.

Esporty jsou životně důležité pro úspěšné značky: 53 % prozumentů je přesvědčeno, že sportovní značky, které investují do e-sportů, jsou inovativnější a přitažlivější, zatímco 43 % by se více zapojilo do sportovních klubů, které staví vlastní e-sportovní týmy.

Máte-li zájem dozvědět se další zajímavá čísla ohledně budoucnosti sportovního průmyslu, napište nám na havasprague@havas.com.

Meaningful Difference

ReAct – volání po změně

Prosumer report
Meaningful Difference

Zákazník ve střetu zájmů

Prosumer report
Meaningful Difference

Budoucnost zábavy

Prosumer report

Look for "Advertisement" for example, to find a response
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání
Havas