Havas

Budoucnost zábavy


Díky pokrokům v technologii a rychlému přítoku informací se zásadně změnilo, jak lidé konzumují a zajímají se o zábavu. 

V prvním čtvrtletí roku 2019 se Havas Group spojila s Cannes Lions a společně zkoumaly významné změny v lidském vnímání a prožívání zábavy. Studie vychází z postojů a chování 17 411 lidí ze 37 zemí ve věku 13+, se speciálním zaměřením na prozumenty (prosumers) – špičkové influencery a lídry trhu, které Havas sleduje už přes 15 let. 

Globální studie odhalila: 

Zábava je teď stejně podstatná jako zdraví. Lidé už nepovažují zábavu za povrchní: 83 % ji považuje za životně důležitou potřebu; v porovnání s 54 % v dřívější studii, kde tvrdili, že věnují velkou pozornost zdravotním problémům. Měli bychom do deklarace lidských práv zařadit i právo na zábavu?

Neustále vyhledáváme další dávku. Šest z 10 prozumentů přiznává, že nevydrží chvíli v klidu, aniž by přijímali nějakou formu obsahu, přičemž 56 % je ochotno obětovat spánek pro sledování oblíbeného seriálu. Téměř 4 z 10 tvrdí, že by nemohli žít bez Netflixu – a to včetně lidí, pro které tato značka před 5 nebo 6 lety ani neexistovala. 

Chci víc! Čím víc zábavy si užíváme, tím víc jí potom chceme. Kolem 6 z 10 účastníků studie by chtělo zábavnější vzdělávací prostředí a pracoviště a více než třetina z nich říká totéž o nemocnicích a domovech důchodců. 

Pravá hodnota zábavy spočívá ve schopnosti obohacovat a transformovat. Stejně tak jako toužíme po odreagování a dočasném útěku od reality, přitahuje nás i zábava s transformační hodnotou: 93 % prozumentů považuje zábavu za hodnotnou, pokud má dlouhotrvající efekt, ať je osobní, nebo kulturní. Téměř 9 z 10 prozumentů věří, že zábava by nás měla posilovat a vzdělávat. 78 % se navíc shoduje, že globální zábavné platformy by měly obsahovat smysluplný lokální obsah v rodném jazyce, a 81 % říká, že je důležité, aby umělci podporovali svoji kulturu. 

V širším kontextu jsme všichni pixely. Obzvlášť mladší lidé pociťují tlak účastnit se zábavy jako spotřebitelé a zároveň jako tvůrci. Z našich mladších respondentů ve věku 13–17 má 55 % pocit, že vždy musí bavit své přátele a ostatní, a 43 % cítí tlak na sdílení zábavného života.

„Tato studie nám předkládá překvapivé a zásadní poznatky o tom, co činí zábavu pro lidi důležitou. Nejen že musí být vzrušující, ale musí také vzdělávat, opravňovat a poskytovat lidem nástroje, se kterými se stanou lepší verzí sebe samých. Téměř polovina prozumentů by byla ochotná platit za zábavu, která je v těchto směrech více významná,“ komentuje Marianne Hurstel, Global Chief Strategy Officer ve společnosti Havas Creative.

 

Podrobnější výsledky naleznete v prezentaci:

BUDOUCNOST ZÁBAVY

Meaningful Difference

Láska v digitálním věku

Prosumer report
Meaningful Difference

Co je Prosumer Report?

Meaningful Difference

77 % konzumentů nakupuje značky sdílející jejich hodnoty

Prosumer report

Look for "Advertisement" for example, to find a response
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání
Havas