Odvaha říkat pravdu
Jednou ze základních složek smysluplného jednání je pravda – koncept, který je ve společnosti obecně zpochybňován.
Pravda je široce podkopávána nárůstem fake news, clickbaitů a deepfakes, a přesto nikdy nehrála zásadnější roli pro obnovení důvěry.
Říkat pravdu znamená vytvářet pevné základy pro budování vztahu založeného na poctivosti. Lidé dnes očekávají, že to, co značky slibují, mohou dodržet, a že ztělesňují hodnoty, které respektují. Spotřebitelé jsou informováni lépe než kdykoli předtím a díky sociálním médiím mají i větší moc. Mají na dosah ruky možnost svobodně a pravdivě vyjadřovat a vyměňovat si své názory s ostatními a značku buď propagovat, nebo trestat. Očekávají, že značky přesáhnou pouhé poskytování produktu nebo služby: hledají autentická spojení a zkušenosti.
Lidé chtějí slyšet pravdu.
Pravda by měla být základem toho, kým jsme jako společnost jak pro vlastní zaměstnance, tak pro své klienty.
Díky našim poznatkům víme, že aby značka přežila, musí přijmout pravdu a autenticky se spojit se svými zákazníky. Naše role odborníků na komunikaci je důležitější než kdy jindy: jsme tu, abychom našim klientům pomáhali odpovědně a transparentně komunikovat, abychom mohli lépe zaujmout publikum.
Pravda by měla řídit náš každodenní vztah s klienty. Říkat klientovi pravdu o jeho značkách není vždy snadné, ale musíme mít odvahu tak učinit – je to naše povinnost. Slyšet pravdu od klienta může být obtížné, ale je to vzácná příležitost učit se, abychom byli lepší a smysluplně rostli.
Ve společnosti Havas se snažíme být věrní svým hodnotám, svým zaměstnancům a svým klientům.