Šokující kampaň nám vynesla 10 mezinárodních cen


Spotřebitelé si mohou myslet, že koupí elektromobilu prospějí naší planetě. My jsme si ale položili otázku, jestli je tenhle skutek opravdu tak dobrý, jak by se mohlo zdát.


Sdílejte:

V dnešním moderním světě se kobalt stal důležitou komoditou, která se používá při výrobě dobíjecích baterií, pohánějících elektrická kola, koloběžky a auta. Lidé pracující v kobaltových dolech v Demokratické republice Kongo (DRK), z nichž třetina jsou děti, zažívají odvrácenou stranu téhle zelené technologie. Naše šokující kampaň pro Amnesty International „Elektro otroci“ odhaluje nelidské podmínky těžby a přirovnává je ke středověkému otroctví.  

Ukazuje zdrcující fotografie malých dětí a kojících matek při tvrdé práci a s nadsázkou znázorňuje jejich očekávanou délku života pomocí známého symbolu vybité baterie. Projekt, který je působivý i díky autentickým fotografiím Gwenna Dubourthoumieua, získala zlato a stříbro na festivalu Golden Drum, dvě stříbra na Epica Awards, bronz na festivalu Eurobest, Merit Awards na The One Show a desátou, jubilejní cenou je stříbro z Cresta Awards.

Lidé se domnívají, že nákup elektrického auta je dobrým skutkem. Naším úkolem bylo zpochybnit tuhle „čistotu“ a poukázat na velký paradox. Na jedné straně pokročilé technologie, které řeší problémy v průmyslových zemích, a na té druhé primitivní těžba v rozvojových zemích, jako je DRK, založená na vykořisťování chudých lidí. Kampaň vychází z výzkumu Amnesty International, který ukazuje, že většina výrobců elektromobilů nevyžaduje dodržování etických norem při těžbě kobaltu. Proto jsou pracovní podmínky tak špatné, jak je zobrazují naše fotografie. 

Dokumentární cesta vyplynula při samotné tvorbě. Poté, co jsme s nápadem uspěli u klienta a začali jsme s výběrem referenčních fotek, abychom připravili focení, našli jsme autentické snímky od francouzského fotografa Gwenna Dubourthoumieua. Tehdy jsme si uvědomili, že zachycení skutečných lidí bude mít větší dopad než obsazení herců pro inscenované focení. A to se nakonec stalo. 

Pozornost upoutala i na světové soutěži Cannes Lions, kde byla publikována v „Cannes Issue“ prestižního časopisu Lürzer’s Archive Vol. 3-19.

Těší nás, že tahle kampaň oslovila mnohem větší publikum, než jsme čekali, dokonce i za hranicemi. Díky našim oceněním získává tenhle problém další mediální prostor gratis. Což si určitě zaslouží. 


Sdílejte:
Society

Víno nad zlato: Wine Management nabízí chutné investice 

Wine Managment
Society

Spuštění globální kampaně pro Michelin na třech kontinentech

Michelin
Society

Vyprávíme příběhy firem, které rostou s pomocí Googlu

GOOGLE
Society

Téma roku: kovy

EKO-KOM
Society

Jak třídíme obsah, aby lidé víc třídili odpad

EKO-KOM
Society

Dycky třiďte!

EKO-KOM

Zadejte např. "Havas Prague" a hledejte ve výsledcích.
Stiskněte klávesu Enter pro vyhledávání