Máš to za pár
Populace stárne, seniorů přibývá a zároveň s tím je většina lidí (mladších než oni) zrovna nemusí. Je to smutné, ale čísla to potvrzují. Projekt „Máš to za pár“ měl upozornit na klesající respekt ke starší generaci v Česku a podpořit Domov Sue Ryder věnující se péči o seniory.
V ojedinělém konceptu jsme propojili nadlinkovou komunikaci se sociálními médii a PR, díky čemuž se podařilo při minimálním rozpočtu vytvořit intenzivní dvouměsíční kampaň.
Nejdřív se na několika billboardech v Praze objevily tváře zoufalých starců. Obrázky jsme rozeslali médiím společně se statistikami o postavení seniorů. Vznikla první vlna článků a reportáží, které na internetu vyvolaly bouřlivou debatu. Vybrali jsme neslušné komentáře a jako graffiti je nasprejovali na billboardy přes tváře starých lidí. Upravené vizuály jsme znovu poslali novinářům a vyvolali tím další vlnu publicity.
Závěrečná fáze spoléhala na malý sociální experiment. V pražském metru jsme točili babičku, která nemůže překonat schody, a čekali, kdo z kolemjdoucích jí pomůže. Asi tušíte, jak to dopadlo: Drtivá většina lidí ji bezohledně míjela. Video zhlédli desetitisíce lidí a všechno vygradovalo odhalením, že seniorkou byla ve skutečnosti mladá herečka Jana Stryková. Její odmaskování doprovázel jasný vzkaz: I mladí lidé budou jednou staří.
Tím už naše mise skončila. O projektu informovala většina hlavních českých médií včetně rádia a televize. Podařilo se rozproudit živou debatu na téma respekt ke stáří, o čemž svědčí i nadprůměrný počet příspěvků na Facebooku a v diskusních fórech pod články.